Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är jag

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa,

En gång i tiden när dataåldern var ung, när det fanns Commendore 64. Då vaknade mitt datorintresse. Jag hade lyxmodellen med diskettstation (5,25").
På något sätt så återfår man ett leende när man tänker tillbaka på den tiden.
Inga virus, systemet krånglade aldrig.

Tiden gick och jag kommer ihåg min första dator som var en 386:a uppgraderad max till 8mb i minne. Några polare hade 286:a.
För övrigt så fanns då den bästa versionen av windows som någonsin gjorts, nämligen 3.11. (inga bluescreens).
I skolan hade de ett system som hette Kompis med grön Hercules skärm.

Min släkt ägde lokaltidningen och många arbetade på något sätt inom just tryckbranschen. Fick i början av tonåren även upp ögonen för grafik och layout.
Började med tidiga versioner av Corel Draw, illustrator och Photoshop i windows miljö.

Fortsatte i windowsspåret med flertalet datorer. Om man kollar i backspegeln så kan man räkna att jag varit aktiv med datorer i 20 år.

Intresset för Apple kom motvilligt. En kompis har haft mac jättelänge. System 9 kommer jag ihåg att han hade. Eftersom jag var så insnöad på pc förstod jag inte hru han kunde äga en mac.

Gick ett par år och jag insåg att han aldrig behövde oroa sig och framförallt inte installera om systemet en bråkdel av gångerna jag behövt installera om.

Efter mycket testande så köpte jag min första mac. Sommaren 2006 blev det en begagnad Mac mini 1,66 Ghz. Kopplade in den i skärmen och allt fungerade.

Sen blev det en iMac från 2008.
Nu är jag stolt ägare av en MacPro.

Enda sedan den dagen 2006 så vill jag använda mig av ett citat av min mamma.
(övertalade dem att köpa en mac så de skulle slippa alla problem)

"Nu behöver vi ju inte tänka på något längre" och det är där min filosofi ligger. Allt bara fungerar.

Det blev både en presentation och en resa tillbaka i historien.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-07 11:49

Välkommen hit! Hoppas du skall trivas

Välkommen! Låter ungefär som min datoruppväxt också, fast jag skaffade Mac lite tidigare. Däremot är jag precis lika nostalgisk, men också realistisk. Nog katten hade man mycket problem och många saker som inte fungerade både på C64 och Windows 3.

Ursprungligen av Capeman:

Välkommen! Låter ungefär som min datoruppväxt också, fast jag skaffade Mac lite tidigare. Däremot är jag precis lika nostalgisk, men också realistisk. Nog katten hade man mycket problem och många saker som inte fungerade både på C64 och Windows 3.

Visst var det så. Men problemen kändes mindre
Det var först när win95 kom som djävulen kom till datorerna.

C64 hade jag sällan problem med dock. Kanske för att jag hade diskettstation och inte körde så mycket band

Trevligt här på forumet. Presentationen är något man missar.

1
Bevaka tråden