Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari öppnar länk i nytt fönster, ändra!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Sedan jag uppdaterade Safari till 4.0 så öppnar den länkar i nya fönster istället för i flikar som jag vill.

Vart ändrar jag detta? Känns som om jag letat igenom Safaris inställningar 1000 gånger, så förmodligen ligger inställningen precis under näsan.

Någon vänlig som vill visa mig vart?

Tack på förhand // Wilhelmsson

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 07:48

Inställningar / flikar, kryssa i översta av de tre kryssrutorna.

  • Medlem
  • 2009-09-03 08:07

Du måste fortfarande cmd-klicka. Du kan få länkar som öppnas i nya fönster atti stället öppnas i flikar med Safari Stand.
SafariStand - hetima.com

Ursprungligen av Baron:

Du måste fortfarande cmd-klicka. Du kan få länkar som öppnas i nya fönster atti stället öppnas i flikar med Safari Stand.
SafariStand - hetima.com

Tack för länken, känns "fel" att installera 2 program/script? på datorn för att få safari att fungera?

Thanks anyhow!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 08:54

Alltid lär man sig nått nytt, brukar annars högerklicka på länken och välja till flik.

Okej, Så nu installerade jag SIMBL och droppa' Safaristand.bundle i: /Library/Application Support/SIMBL/Plugins.

Det fungerade inte när jag startade upp safari, jaja får väl starta om den så fungerar det kanske. Läste att OSX supported var 10.5 och 10.4 och jag har 10.6, borde väl fungera ändå?

Tack för hjälpen

  • Medlem
  • 2009-09-03 17:05

Ett är en plugp och det andra är en runtime environment eller vad det kan heta. SIMBL används även av andra instick.
Och det är inte alls säkert att det fungerar i 10.6. Finns det ingen info om det på siten?

1
Bevaka tråden