Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av CS4 i 10.4 på PPC?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-01 10:27

Eventuellt måste vi köra CS4 i Tiger på PPC under en period. Någon som har erfarenheter av den kombon?

Jag leker visserligen bara med trialversionen av Indesign CS4 (v. 6.03) på min G5 med 10.4.11 men det funkar klockrent. Känns nog ungefär lika rappt och stadigt som CS3 som jag kör normalt. Stängde dock av minibilderna i länklistan som jag upplevde slöade ner lite.

Funkar helt ok.

De vanliga buggarna finns där. Det går inte att jobba med server i någon större utsträckning, länkproblem, funkar dåligt med OD användare, användaren bör vara admin mm mm

Annars helt ok.

  • Medlem
  • 2009-09-03 20:36

Sweet_112, kan du beskriva problemen lite närmare?

Jobbar du emot server med CS4 så kommer massor med buggar i form av den tappar länkar. Fast allt är exakt som innan så varnar den för att den inte kan hitta de länkade bilderna mm. Extremt jobbigt.

Är du en OpenDirectory användare så kan de både fungera, men i nio fall av tio så dyker Indesign titt som tätt. Photoshop kan sluta när som och stabiliteten är förfärlig. Ändras användaren till mobil, så är det inte lika många problem.

CS4 kräver att du som användare är administratör. Annars kommer du efter ett tag få problem på problem som rör rättigheter. Adobe har dokument där de säger att du måste vara administratör, frågan är bara hur kul det är då man sitter med 700 användare som knappast vet vad de kan göra som administratörer....

Men kör du CS4 lokalt. Som administratör. Med filerna lokalt på samma hårddisk som där du har ditt system. Då funkar det bra. Fast hur många jobbar så 2009?

  • Medlem
  • 2009-09-03 23:05

1. Vi har lokala InDD, men bilderna på en Windowsserver, för tillfället via afp men kan lika gärna ta samba.
2. De flesta konton är mobila med ett OD, men med lokala hemkataloger.
3. Admin blir knepigt. Varför är det ett krav? Vad är det som strejkar? I dag har vi fulla behörigheter på valda delar av roten för att få InD CS2 att flyta på.

1. Då kommer inte Adobe ge support om ni inte kör VersionCue
2. OD konto och CS4 har jag bara dåliga erfarenheter av. Bättre göra alla till mobila.
3. Det står i en del av deras felsökningsdokument. Det löser en hel del problem, så på den punkten tycks Adobe ha rätt att det behövs. CS2 fungerade perfekt utan det, men felen kom med CS3 och är värre nu än någonsin.

  • Medlem
  • 2009-09-04 12:16

Vad menar du med OD-användare? Hur definierar du det?
Kan någon annan bekräfta Sweets påståenden?

Adobe ger inte support på nätverksanvändande, eftersom det är en rad saker utanför deras kontroll som kan gå fel, såsom olika server-operativ, serverhårdvara, routers, switchar, kablage, nätverkskort etc. etc. i en närmast oändlig kombination av möjligheter. Det betyder inte att de tror att nätverksanvändande inte förekommer, bara att de avsvär sig ansvaret för sådana saker som ligger utanför deras kontroll.

1
Bevaka tråden