Mörkare fält på skärmen, iMac 08. Har jag rätt att få den bytt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-31 20:20

På min iMac från början av 08 har det dykt upp ett mörkare fält på mitten av skärmen. Det sträcker sig horisontellt och är ca 7 cm brett. Otroligt irriterande när man tittar på främst vita föremål.
Har jag rätt att få skärmen bytt? Går det på garantin, eller måste jag bekosta det själv? Man har väl 2 års garanti numera? Tips på hur man går till väga mottages tacksamt!

Du har tre år "garanti" och detta låter som ett solklart reklamationsärende.

Nej, du har ett års garant och 3 års reklamationsrätt. Så det innebär att du som kund skall kunna bevisa att det är ett ursprungsfel år 2 och 3.

• Medlem
  • 2009-09-01 13:21
Ursprungligen av Player1:

Nej, du har ett års garant och 3 års reklamationsrätt. Så det innebär att du som kund skall kunna bevisa att det är ett ursprungsfel år 2 och 3.

Precis, och HUR bevisar man en sån sak? Går ju inte!

Det enda skulle vara om felet har funnits tidigare och varit inlämnad för det och att det uppkommer igen efter år ett.

• Oregistrerad
  • 2009-09-01 14:08

Eller om det är ett känt fabrikationsfel, googla och se om du hittar något.

• Medlem
  • 2009-09-01 17:01

Kan man komma billigare undan om man köper Apple Care till iMacen? Byter de skärmen på den? Eller gäller det bara logikkortet?

Hade samma fel på min imac mid 2007, det var LCD panelen som var trasig. Klarade mig precis innan 1års gränsen när jag fick panelen utbytt...

Du kan bara köpa till AppleCare under garantitiden Dalle.

• Medlem
  • 2009-09-01 21:34
Ursprungligen av Player1:

Du kan bara köpa till AppleCare under garantitiden Dalle.

Aj fan!

Tack för upplysningen iaf.

1
Bevaka tråden