Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att installera Leopard på Macbook(2008)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2009-08-28 20:36

Min Macbook (2008), slutade starta upp och när det väl gick att starta OSX dröjde det någon minut innan den hängde sig. Skivverktyg säger att skivan är OK. Har formaterat skivan men det går inte att installera Leopard ändå. Jag använder mig av skivan som följde med datorn, eftersom det inte går att installera med min retail leopardskiva, då den är av en äldre version än den som datorn levererades med. Vid installation efter formatering av skivan hänger installationen sig efter ungefär 50 procent. Är det skivan som det är fel på eller kan det vara något annat? Någon som känner igen felet?

Jättetacksam för hjälp!
MVh
/Max

  • Medlem
  • 2009-08-28 22:57

Gött! Vart hittar man Hardware Test i Snow Leopard?

Ursprungligen av Dalle:

Gött! Vart hittar man Hardware Test i Snow Leopard?

Har du ens tittat på Apples supportsida som jag länkade till?

" * För Intel-baserade Apple-datorer som levereras med Mac OS X 10.5.4 eller tidigare finns Apple Hardware Test på installationsskiva 1 för Mac OS X. Skivan medföljer datorn.
* För Intel-baserade Apple-datorer som levereras med Mac OS X 10.5.5 eller senare finns Apple Hardware Test på programinstallationsskiva 2, som medföljer datorn."

Apple Hardware Test finns alltså bara på de installationsskivor som medföljer datorer, inte på retail-skivor.

På den länkade sidan finns också instruktioner för hur du kör programmet.

Edit:
Dessutom så har du redan ställt den här frågan i en annan tråd, och korspostning är inte tillåtet på forumet.

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2009-08-28 23:26

Tackar! Det kände jag inte till! Testet visade att det är något fel på disken (felkod: 4HDD/11/40000004:SATA(0,0) ). Kan inte hitta någonstans vad den felkoden innebär. Försöker ringa supporten hos Apple, om ingen här kan bringa mer ljus över det hela?
Tack för hjälpen!

  • Oregistrerad
  • 2009-08-29 09:06

Köp ny disk och installera den i din MacBook så ska du se att problemet försvinner.

1
Bevaka tråden