prisskillnader Macbook pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

jag var precis på väg att köpa en macbook pro 15" (2.66 ghz) ifrån apple store då jag inser att den är tusenlappar billigare på både komplett.se och inwarehouse.se .

Vad rekommenderar ni? Ska jag köpa den ifrån apple store och använda mig av min csn-rabatt eller köpa den ifrån komplett för att spara in lite pengar?

Det är väl trots allt samma dator?

Komplett.se - Apple MacBook Pro 15"
Pris komplett: 16.490 kr
MacBook Pro - Apple Store (Sverige)
Pris apple store: 19.995 kr

• Avstängd
  • International user
  • 2009-08-26 23:27

Nu har du länkat till en 13" MacBook Pro på AppleStore.

Men datorn på Komplett är inte samma som den som kostar 19995:- på AS.

Det är generationen innan som har Expresscard plats istället för SD-kortplats på sidan. Det skiljer en del andra saker också.

Personligen så skulle jag ta den från Apple Store.

Senast redigerat 2009-08-27 08:30

okej, då vet jag. Kan du ge fler exempel på skillnader eller kanske länka till nån sida där jag kan läsa lite? För jag verkar inte hitta så många skillnader mer än att grafikkortet har större minne på den billigare versionen och att det är en expresscard-läsare på den. hmm.. och lite lägre batteritid.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-27 08:20

Everymac har en sammanfattning:
What are the differences between the "SD - Mid-2009" 15-Inch MacBook Pro Core 2 Duo models and the "Late 2008/Unibody" MacBook Pro notebooks that they replaced?

Kortfattat:

Ursprungligen av Everymac.com:

The "Mid-2009" 15-Inch MacBook Pro models have an improved display (said to have "60% greater color gamut"), and have a non-swappable battery design that provides 7 hours of battery life (up from 5 hours). They also add the aforementioned SD card slot, but drop the previously standard ExpressCard/34 slot.

Om man vill ha express-card plats utan att behöva köpa 17-tummaren ska man passa på att köpa den lite äldre modellen från Komplett!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-27 08:29

Komplett har den senaste modellen för 19900 - 95 kr billigare än Aöölestore, men så tillkommer väl frakten som är gratis på Applestore.
Komplett.se - Apple MacBook Pro 15"

1
Bevaka tråden