Varför kan inte Apple ha PayPal?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-24 14:54

Varför måste man skaffa sig ett konto hos Apple för att kunna föhandsboka Snow Leopard? Det borde väl inte vara svårt för Apple att ha ett PayPal-konto? Jag gillar inte att lämna ut mina kontouppgifter till alla som man vill beställa ifrån. Inte för att det är någon stor risk att man ska bli av med pengarna på kontot, nej det är mer en princip-sak.

Flyttade tråden från "Allt om Mac" till "Köpa & äga - Applestore".

/Mod

??? Jag har använt Paypal i just detta sammanhang??
Men det gällde iofs "bara" en uppgradering enligt up-to-date-programmet.

Citat:

Hello Christoffer Larsson,

You sent a payment of 99.00 SEK to Apple Upgrade Centre

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-24 20:28

För att PayPal tar helt sanslösa avgifter för företag och privatpersoner som säljer mycket. Räkna med att 5-10% av det du betalar går direkt till PayPal. Sålde en projektor för 4000 kr på eBay, eBay tog 200 kr i avgift, PayPal tog 400 kr. Det blev man lite sur för.

Tja... om du inte vill lämna ut dina kontouppgifter till Apple... Då ska du inte handla på nätet...

köp på macoteket istället

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-02-08 16:16

Delvis för de själva har en lösningen som skulle kunna räknas som konkurrent. Apple har enormt många användare som har sina kreditkort kopplade till sina iTunes-konton. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan vi kommer kunna betala med iTunes-kontot på andra ställen än hos Apple - skulle jag tro.

Annars så finns det väl ingen anledning till att använda PayPal, de är dyra med sina avgifter och har gång på gång visat sig vara ganska oansvariga och ibland har det helt enkelt varit osäkert att använda dem.

Om du känner att du kan lita på att ha ditt konto/kort kopplat till PayPal så ser jag ingen anledning till att inte ha det till ditt iTunes-konto (som också fungerar i AppleStore).

1
Bevaka tråden