Airport Express och iPod Touch?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag har jag ett trådlöst musiksystem ifrån Logitech. Jag har en fjärrkontroll med en display som visar vilka låtar jag har på datorn och när jag väljer att spela upp låtarna så streamas de till högtalarna i vardagsrummet. Fungerar jättebra men kan man på något vis koppla ihop iPod Touch och Airport Express?

För visst är det så att man kan spela upp musik i ett annat rum om man har Airport Express? Låtarna ligger på datorn och när du startar låtarna på datorn så streamas låtarna till tex. vardagsrummet?

Skulle det gå att köpa en Airport Express, koppla in den till högtalarna i vardagsrummet, köpa en iPod Touch och använda den som fjärrkontroll till musiken? Det vill säga att man ser alla låtar man har inne på datorn i displayn på iPod Touchen och kan styra musiken via den?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-22 20:20

Om du använder iTunes kan du använda programmet Remote till din Touch för att styra musiken som ligger på din dator.

Ser det likadant ut som det ser ut i iPhone?
Så man ser vilka låtar man har på datorn på iPod Touchen och sen när man väljer en låt med Touchen sänder datorn låten till Airport Expressen?

BTW, om Spotify kommer till iPhone....kommer det fungera på Touch då med?

Remote fungerar precis likadant på en iPhone som på en ipod Touch.

Perfekt! Då blir det till att köpa en Express och en Touch då. Ser att Kullander har bra pris på en Touch så det blir nog via dem!

Kör med Aiport Express nu och en iPod Touch med Remote. Fungerar riktigt bra! Helnöjd!

1
Bevaka tråden