Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linjeingång > Utgång

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hola!

Jag lyckas inte att dirigera ljud-in till ljud-ut. Jag vill helt enkelt få ut det jag skickar in i macens ljud-in till högtalarna som är kopplade till ljud-ut.

Trodde det skulle fungera automagiskt men icke. Google och 99.se sökningar har inte hjälpt.

// D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 15:40

eeh? va? datorn har en ljudingång och en utgång eller?

"Line in" från Rogue Amoeba.

Rogue Amoeba | Freebies: Free software for Mac OS X

Och det är alltid bra att berätta vilket operativsystem man kör när man frågar efter programtips. Tipsen kan ju variera lite beroende på om du kör Leopard, eller Tiger, eller något ännu äldre.
"Line in" ska enligt hemsidan funka på 10.4.0-10.5.8.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tackar, verkar vara vad jag är ute efter. Är inte hemma nu så jag kan inte testa.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och det är alltid bra att berätta vilket operativsystem man kör när man frågar efter programtips.

Behövs skostorlek också? Läs; onödig kommentar.

Ursprungligen av DeeJam:

Behövs skostorlek också? Läs; onödig kommentar.

Varför är det onödigt?

Om frågeställaren t.ex kör Tiger, och får tips på program som bara funkar i Leopard, så är det slöseri med tid, både för frågeställaren och för tipslämnarna.

Info om datormodell är kanske ännu viktigare. Låt säga att frågeställaren har en G5:a och får tips på program som är "Intel-only".

Hellre lite för mycket information i frågan, än att det behövs en massa motfrågor innan man kan komma till de konkreta svaren på frågan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 16:08

shit va coolt. fungerar den bra?

Ursprungligen av 20hz:

fungerar den bra?

Ingen aning. Har aldrig haft behov av ett sådant program.

Men du kan ju ladda ner och prova. Det är gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 16:15

sitter fast här på jobbet med vista

Medhörning kallas det. Det har alla ljudapps jag någonsin haft. T.o.m. QuickTime. Finns det något ljudprogram - eller annat program med ljudfunktion - som INTE har medhörning?

Eller...vad har jag inte förstått?

LineIn fungerar fint. Programmet har en Pass Thru funtion som fungerar som en bus utan volymreglage. Borde finnas som standard i Mac OS X!

Ursprungligen av Zimmerman:

Medhörning kallas det. Det har alla ljudapps jag någonsin haft. T.o.m. QuickTime. Finns det något ljudprogram - eller annat program med ljudfunktion - som INTE har medhörning?

Eller...vad har jag inte förstått?

Jag har ingen ljudapplikation igång. Det är där skon klämmer.

1
Bevaka tråden