Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åtkomst till flera firewire/USB-diskar via nätverk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-19 15:39

Har idag en mängd material på omkring 8 firewirediskar (ett par är USB) som jag hela tiden kopplar in i datorn så fort jag behöver material. Jag skulle vilja ha ett smidigt sätt att komma åt dessa via nätverk. Finns det något sätt att ha samtliga diskar inkopplade till en dator i nätverket som delar ut dessa? Kan jag då ha diskarna i viloläge så att de bara är igång under den tiden man behöver material från dem. Jag vill alltså inte jobba mot diskarna, utan bara smidigt kunna kopiera filer och göra backuper. Jag har en stationär Powermac G5 som skulle kunna fungera som server. Alla möjliga lösningar är välkomna.

Tja, det är väl inte konstigare än att koppla in diskarna i G5:an och dela ut denna på ditt nätverk (och checka i "Låt diskarna gå i vila när det är möjligt").
Både firewire- och USB-diskar går att seriekoppla om de har (minst) två in/utgångar, men har de inte det lär du behöva en USB- och firewire-hub för att du ska kunna ha alla diskarna inkopplade samtidigt.

1
Bevaka tråden