Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp av batterier

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 12:21

Hej, min iPhone 2G bara slockande för ett tag sedan. Antar att det är batteriet. Har sett en guide om hur man byter det själv. Så nu skulle jag vilja ha lite tips på inköpsstälen av batterier. Är tex den här sajten bra?: iPhone Mobil Batteri - Mobilbatteri - Batteri till iPhone - Batterier - Köpa Här!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-17 14:07
Ursprungligen av HeLe:

Hej, min iPhone 2G bara slockande för ett tag sedan. Antar att det är batteriet. Har sett en guide om hur man byter det själv. Så nu skulle jag vilja ha lite tips på inköpsstälen av batterier. Är tex den här sajten bra?: iPhone Mobil Batteri - Mobilbatteri - Batteri till iPhone - Batterier - Köpa Här!

Är den död även när du har haft USB-kabeln ansluten ett tag? I så fall är det troligen inte batteriet....

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-17 18:17
Ursprungligen av kenjon:

Är den död även när du har haft USB-kabeln ansluten ett tag? I så fall är det troligen inte batteriet....

Kan vara så att batteriet är helt slut och oxiderat så mycket att det inte tar laddning och då kommer inte telefonen starta. Alla telefoner jag har haft vill inte starta utan att det sitter ett batteri i telefonen och är det sönder eller vägrar ta emot laddning vill den inte starta trots att laddare sitter i.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-18 11:19
Ursprungligen av Exstaz:

Kan vara så att batteriet är helt slut och oxiderat så mycket att det inte tar laddning och då kommer inte telefonen starta. Alla telefoner jag har haft vill inte starta utan att det sitter ett batteri i telefonen och är det sönder eller vägrar ta emot laddning vill den inte starta trots att laddare sitter i.

Visst, men om den bara "slocknade för ett tag sedan" tycker jag det skulle vara otroligt (även om det i alla fall teoretiskt är möjligt). Skillnad om man haft den liggandes i garaget nå't år

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 18:56

Hej. Jag testade att ladda och då vaknade den plötsligt igen. Det har inte funkat på några veckor. Så det behövs nog inget nytt batteri.

1
Bevaka tråden