Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

parallella installationer av 10.5?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan jag göra en till leopardinstallation på en av mina andra hårddiskar (har 4 interna)?

/R

Ja visst. Välj valfri volym när du installerar Mac OS X. Sedan väljer du vilken du vill använda genom att hålla inne alt då datorn startar eller genom att välja volym från startskiva i Systeminstllningar.

Finns det något sätt att importera inställningar etc mellan installationer?
Om det nu är ngt fel på min första (se annan tråd) vore det ju skönt att bara kopiera mappar mellan diskarna. (Som på den gamla goda tiden när programmen faktiskt bara huserade i en mapp och ingen annanstans.)

Det jag akut måste ha tillgång till är adobeprogrammen så om det är ngt trick som gäller där, så är jag tacksam för att slippa installera om/fixa inställningar etc...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-16 20:22

Om du vill ha den ena som backup om den första dör, varför inte köra rsync mellan dem så att de har samma prylar?

Den befintliga installationen strular, det kan också vara grafikkortet bara, men eftersom jag inte är säker så vill jag testa en parallell. Hur den än fungerar kommer jag få reda på vad som är fel.
Men det enklaste sättet för mig att provocera fram felen är i adobesviten (och om det fungerar får jag dessutom jobbet gjort)

1
Bevaka tråden