Köpa ny iMac, eller vänta?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-16 09:37

Hej!

Jag är student och planerar att köpa en ny iMac och behöver råd avseende två punkter.

Min huvudsakliga användning träder rum i att surfa, maila, hantera foton och musik.

Det är två saker som jag funderar kring:
1) Om jag köper en Mac nu får jag ta del av det unika "Back to School" erbjudandet. Jag vill ha en iPod Touch till kalender och applikationsdelen. Men hur stor tror ni att uppgraderingen på nya Touch kommer att vara? Utöver kamerabiten som vissa rykten florerar kring? Jag får trots allt en 8 GB iPod Touch för 470:- Men kommer den nya iPoden ha massa nya funktioner till ett bättre pris mån tro?

2) Det ryktas även kring att iMacen ska uppdateras. Kan det vara så att de prissänker maskinerna någon tusenlapp eller två, samt höjer prestandan en aning? På detta vis skulle jag tjäna ytterligare pengar i och med prissänkningen + min studentrabatt.

Jag ska införskaffa en 20" iMac nämligen. Och när kan en eventuell uppdatering på iMacen komma?

Tack på förhand!

iPod touch har inte uppdaterats sedan september 2008. Det är alltså inte helt otroligt att det kommer en uppdatering inom kort och att "Back to School"-erbjudandet är ett sätt att tömma lagren på iPod touch.

iMac uppdaterades senast i mars 2009 och bör finnas i nuvarande konfiguration ett tag till. Men man kan ju aldrig veta. Rätt som det är blir vi "lurade" av Apple och dom presenterar något helt nytt.

Frågan du bör ställa dig är om du behöver utrustningen nu. Om du gör det är det bara köpa. Kan du vänta är det väl inte svårare än att du gör det?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-16 10:42

Varför vänta?

De som köpte en iMac precis före förra uppdateringen tror jag inte blev speciellt besvikna.

Det är möjligt att det kommer en toppmodelll med quad-processor men om man tänker sig en instegsmodell är kommer det inte hända några revolutionerande saker.

Köp nu!

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar.

Det är bara drygt en vecka sedan vi hade en likadan fråga, och det har inte hunnit hända så mycket på iMac-fronten sedan dess...

http://www.99.se/koepa-mac-koeptips/268377-koepa-imac-nu-vaenta.html

Fortsätt gärna där. Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden