Vad köpa i USA?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min syrra ska till USA i augusti och jag tänkte tvinga henne att handla lite åt mig. Men vad är värt att handla där? Kan inte ni tipsa om mig om vad hon ska köpa åt mig som är billigare där än hemma och dessutom funkar här?

Det är främst dataprylar jag är ute efter men inte nödvändigtvis från apple. Inga datorer heller. Men kanske hårddiskar, minneskort, iSight mm.

Jag tar gladeligen emot alla tips!

ipod kanske....15 gb....399$ +tax (7-8%)

• Medlem
  • Norrköping
  • 2003-07-27 12:24

Jag har hört att Pepsi-cola ska vara mycket bättre där.

Citat:

Skrevs ursprungligen av 509blkl
ipod kanske....15 gb....399$ +tax (7-8%)

Om du beställer ifrån t ex AppleStore utgår inte någon State Tax (den försvinner om man skickar över statsgräns)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
...jag tänkte tvinga henne...

Hon är väl åtminstone medveten om vilka regler hon bryter?

Varför inte be att hon köper lite exotiskt koffein?

Ciryon

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-27 15:33

Jag var precis där och köpte mig en iSight, den kostar $149 dvs ca 1100 medans den kostar ca 1800 här hemma. Köpte även en 15 GB iPod för $399 + 6% skatt, totalt ca $423 (ca 3500), mot 4600 i Sverige. Jag köpte även en Bluetoothadapter från D-Link för $50 (ca 400), kostar 670 kr på Dustin, men den finns billigare på CompUSA eller Office Depot.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2003-07-27 21:07

Varför inte en H-D ?

Eller en... scooter!

Fst de betingar mkt högre pris där än här...

Ett fat Root beer…

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Om du beställer ifrån t ex AppleStore utgår inte någon State Tax (den försvinner om man skickar över statsgräns)

Nej! Tyvärr lägger AppleStore alltid på tax oavsätt vart man bor i USA (läste på innan jag köpte min pb17" innan sommaren). Det finns dock andra företag som gör som du beskriver ovan, speciellt företag placerade i CA av någon anledning (fråga mig inte varför)... min pb17" är inhandlad i CA och skickad till CO.

Lycka till!

1
Bevaka tråden