Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Event 9 september: "It's only rock and roll, but we like it"

Tråden skapades och har fått 226 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 21:29
Ursprungligen av Capeman:

Inte på det sätt som finns nu. För mig fungerar det för övrigt jättedåligt. Blandar ihop helt olika stilar på ett skumt sätt. Instrumental surfmusik med jazz och så vidare...

Nej precis den där nya menyn med 12 olika val är ny va. För mig har den plockat ihop riktigt bra alternativ.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-09 21:28

itunes LP var inte globalt eller? hittar inget om det i iTunesstore...

Hittar inte det nya Genius Mixes, vart finns det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 21:42
Ursprungligen av Patrik D:

Hittar inte det nya Genius Mixes, vart finns det?

För mig finns den under Genius i vänsterfältet. Du kanske måste uppdatera genius en gång för att de ska komma fram ?

Ursprungligen av bonis:

För mig finns den under Genius i vänsterfältet. Du kanske måste uppdatera genius en gång för att de ska komma fram ?

Stämmer, tack! Ska bli kul att testa.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-09 21:45
Ursprungligen av Patrik D:

Hittar inte det nya Genius Mixes, vart finns det?

nej var finns det någonstans?? hittar det varken på iTunes eller på iPhonen...

Sedan, varför kan man inte ändra storlek på iconerna längre i "grid"läget... Och framför allt, varför inför det inte att man kan få vända på ett album och se spellistan precis som det funkar på iPhonen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 21:47
Ursprungligen av krox:

nej var finns det någonstans?? hittar det varken på iTunes eller på iPhonen...

Sedan, varför kan man inte ändra storlek på iconerna längre i "grid"läget... Och framför allt, varför inför det inte att man kan få vända på ett album och se spellistan precis som det funkar på iPhonen...

Vända på album har man aldrig kunnat göra i Cower Flow. Dock kan du dubbelklicka på albumen i rutnätsvyn för att se låtarna.

Instämmer, skumt att man inte får välja storlek själv längre.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-09 21:51
Ursprungligen av Adzam 1:

Vända på album har man aldrig kunnat göra i Cower Flow. Dock kan du dubbelklicka på albumen i rutnätsvyn för att se låtarna.

Instämmer, skumt att man inte får välja storlek själv längre.

nej men för mig så hade det varit en klockren idé.. snyggt med i mitt huvud iaf.

tanken är såhär:

Reglerbara storlekar i "gridläget" info i hörnet, play andra hörnet, klicka info och man ser alla låtar i det albumet, bara att välja å vraka... i mitt huvud fungerar det iaf klockrent

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 21:47
Ursprungligen av krox:

nej var finns det någonstans?? hittar det varken på iTunes eller på iPhonen...

Sedan, varför kan man inte ändra storlek på iconerna längre i "grid"läget... Och framför allt, varför inför det inte att man kan få vända på ett album och se spellistan precis som det funkar på iPhonen...

Kolla mitt inlägg här ovan. Det heter Genius-blandningar på svenska

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-09 21:54
Ursprungligen av bonis:

Kolla mitt inlägg här ovan. Det heter Genius-blandningar på svenska

men va fan.. det kommer inte upp där, ser precis var det ska ligga i video-guiden som öppnas första gången...

edit. det var uppdateringen av genius som saknades...

Ursprungligen av krox:

men va fan.. det kommer inte upp där, ser precis var det ska ligga i video-guiden som öppnas första gången...

Körde du en uppdatering av Genius också? Hjälpte för någon.

Ursprungligen av Capeman:

Körde du en uppdatering av Genius också? Hjälpte för någon.

För mig funkade det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 21:56
Ursprungligen av krox:

men va fan.. det kommer inte upp där, ser precis var det ska ligga i video-guiden som öppnas första gången...

Har du uppdaterat ditt genius grejs då ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 21:31

Hmm, kan man inte ändra storleken på albumarten längre om man använder rutnätsvy?

Vissa storlekar i gamla spellistor har sparats nu på ett skumt sätt, och jag hittar inget reglage för att ändra storleken.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 21:32

Kan nån svara på min fråga plz? Är Den nya touchen exakt lika stor som iPod Touch 2G? Passar den nya ett Invisible Shield för 2G?

Ursprungligen av fedi-93:

Kan nån svara på min fråga plz? Är Den nya touchen exakt lika stor som iPod Touch 2G? Passar den nya ett Invisible Shield för 2G?

Du kan väl lugna ner dig något hekto och använda apple.com och Google som alla andra?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 21:35
Ursprungligen av Capeman:

Du kan väl lugna ner dig något hekto och använda apple.com och Google som alla andra?

Är elaka svar som inte gör någon glad din specialitet?

fedi-93: Som jag har förstått det är det samma storlekar det handlar om, ja! Kan inte ge ett 100% säkert svar dock!

Ursprungligen av Adzam 1:

Är elaka svar som inte gör någon glad din specialitet?

fedi-93: Som jag har förstått det är det samma storlekar det handlar om, ja! Kan inte ge ett 100% säkert svar dock!

Skärp dig.

Och efter ca 45 sekunder på nätet kan jag svara att JA, det är samma storlekar.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 21:38
Ursprungligen av Adzam 1:

Är elaka svar som inte gör någon glad din specialitet?

fedi-93: Som jag har förstått det är det samma storlekar det handlar om, ja! Kan inte ge ett 100% säkert svar dock!

Tusen Tack! ^^

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 21:43
Ursprungligen av fedi-93:

Tusen Tack! ^^

Inga problem! : )

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-09 21:34
Ursprungligen av fedi-93:

Kan nån svara på min fråga plz? Är Den nya touchen exakt lika stor som iPod Touch 2G? Passar den nya ett Invisible Shield för 2G?

www.apple.com/ipodtouch/specs.html

iPod touch 8GB har inte fått den snabbare processorn om man läser lite på deras hemsida.

"Enjoy all the great features of the 8GB model, along with faster performance and Voice Control."

http://store.apple.com/us/browse/home/shop_ipod/family/ipod_touch?mco=Nzk2MDUxNQ

Såja, håll nu er i skinnet så vi slipper moderera. Även om jag vet precis hur störande det är med samma frågor om och om igen så gäller det fortfarande att vara hövlig mot varandra.

Genius-blandingar funkar faktist bra, lyckas blanda rätt musik och ser bra ut i iPhonen, trots att det blir som en "spellista", och egentligen inte kollar vilken musik man har i iPhonen (som den vanliga Genius), den kollar musiken på iTunes. Dock är det väl meningen att iTunes ska välja din musik i din iPhone.

Snygga animeringar i iPhonen som inte kan visas på bild

En sak jag alltid tyckt varit lite konstig är att radioströmmar som jag plockat ut och lagt i en favvo-spellista också finns att finna i musikbiblioteket bland albumen. Tycker inte radioströmmarna skulle vara där.

Engadget har pillat på nya nanon:iPod nano 5G with camera first hands-on!

Video och bilder...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-09 22:59

Jag har faktiskt aldrig ägt en ipod - av något slag - men den här senaste versionen av Nanon är en höjdare. Det är väldigt mycket man får för den extra hundringen mot förra versionen. Succé.

Poängen med ipod touch har jag dock aldrig begripit i någon generation. En stympad iphone - typ.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-09 23:21
Ursprungligen av planB:

Jag har faktiskt aldrig ägt en ipod - av något slag - men den här senaste versionen av Nanon är en höjdare. Det är väldigt mycket man får för den extra hundringen mot förra versionen. Succé.

Poängen med ipod touch har jag dock aldrig begripit i någon generation. En stympad iphone - typ.

Smalare, mer minne, sjukt härlig för människor som inte vill ha en iPhone.

Ursprungligen av planB:

Poängen med ipod touch har jag dock aldrig begripit i någon generation. En stympad iphone - typ.

Poängerna finns förstås om man tänker efter lite:

1) Vill använda en annan telefon
- iPhone är en fin telefon, men den passar inte alla. Vissa kanske har bundit upp sig på en viss tid med andra abonnemang. Vissa kanske vill använda en annan operatör (kom ihåg att alla inte har det så bra som vi har det i Sverige med flera operatörer).

2) Måste använda en annan telefon
- Vissa måste helt enkelt använda en annan telefon i jobbet.

3) Har inte råd
- iPhone är inte dyrare än andra smartphones, men den är inte billig. Totalpriset för en iPhone med ett abonnemang - även om du INTE ringer en sekund - landar på nästan 6000 kr eller mer beroende på operatör.

4) Bor i ett land som inte fått iPhone
- Är inte lika aktuell fråga idag, men från början var iPhone begränsad till några få länder, medan iPod touch såldes över hela världen.

Ursprungligen av Adrian B:

Poängerna finns förstås om man tänker efter lite:

1) Vill använda en annan telefon
- iPhone är en fin telefon, men den passar inte alla. Vissa kanske har bundit upp sig på en viss tid med andra abonnemang. Vissa kanske vill använda en annan operatör (kom ihåg att alla inte har det så bra som vi har det i Sverige med flera operatörer).

2) Måste använda en annan telefon
- Vissa måste helt enkelt använda en annan telefon i jobbet.

3) Har inte råd
- iPhone är inte dyrare än andra smartphones, men den är inte billig. Totalpriset för en iPhone med ett abonnemang - även om du INTE ringer en sekund - landar på nästan 6000 kr eller mer beroende på operatör.

4) Bor i ett land som inte fått iPhone
- Är inte lika aktuell fråga idag, men från början var iPhone begränsad till några få länder, medan iPod touch såldes över hela världen.

Jag kan skriva under på punkt 1 och 3:

Jag köpte en Touch för att jag inte tror på att ha alla funktioner inklämda i en pryl - ungefär som med "alltiett"-stereos odyl.

Jag hade dessutom redan en telefon jag var nöjd med. Jag använder mest min Touch på resor eller för att sängsurfa. Så småningom ska jag även använda den som fjärrkontroll till datorn.

Hm försöker ladda ner keynoten som podcast men det går inte. Får en inforuta som säger att filen kan vara korupt eller att den inte går att spela i iTunes. Om det var det senare skulle den väl inte ens vara tillgänglig under podcasts på iTunes? :/

Bevaka tråden