Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPro (1.1) kraschar ordentligt efter 10.5.8

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Körde uppdateringen igår (jag som alltid brukar vänta länge innan jag kör den, men jag var på bra humör).
Nu kraschar datorn ganska omgående. (alltifrån 2minuter till halvtimme efter start).

Jag tror att det är grafikkortet som spökar (radeon x1900xt) så jag har plockat ut och blåst rent det och det har varit struligt ett bra tag, men inte såhär.
Får konstiga linjer +c64liknande garbling av ikoner (särskilt i dock)
Slutar oftast med att hela systemet fryser.

Nu har jag slut på idéer och pclösningen (ominstallera allt) +kanske köpa ett nyy grafikkort börjar verka rimlig. men jag har en massa jobb att göra och, ja ni förstår...

Vad kan jag göra innan nyinstallation?

/R

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-14 14:03
Ursprungligen av Ruskprick:

Får konstiga linjer +c64liknande garbling av ikoner (särskilt i dock)

Fungerar fläkten på grafikkortet?

-J

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-15 14:56

Testa med att göra om 10.5.8 med Combo uppdateringen. Apple - Downloads - Mac OS X Updates - Mac OS X 10.5.8 Combo Update

Tack! ska prova det,
fläkten fungerar, men jag undrar om inte kortet är kört.
Jag har ju haft de här störningarna länge med konstiga glitchar, o låsningar bara inte så frekvent som efter uppdateringen.

Funderar på att skaffa mig ett 4890 och chansa. Men börjar med combon, med lite tur så är jag tillbaka på att systemet bara fryser ibland och då kan jag iaf jobba av mina deadlines och sen fixa nytt kort. (för såhär kan man ju inte ha det)

1
Bevaka tråden