Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort "telefon"-ikonen från menyraden?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-13 14:47

Tidigare hade jag ett mobilt bredande inkopplat till min macbook, sen skaffade jag en "sladd i väggen" och gjorde mig av med det mobila.

När man ansluter modemet kommer det upp en liten "telefonlur" på den gråa remsan högt upp (vis batteristatus och klocka osv) som visa hur bra anslutning man har till närmaste telemast. Nu när jag inte har kvar det mobila bredbandet vill jag ha bort den från remsan, men får inte bort den!!

jag har tagit bort allt som har med "huawi" (eller vad det heter) att göra, men den är fortfarande kvar. när jag klickar på den är det ända man kan välja "Öppna nätverksintällningar" och när man klickar på den så kommer jag dit med kan inte göra någonting som har med den att göra.

Vad ska jag göra?

// Filip

Någonstans i Inställningar finns något som heter "Visa modemstatus i menyraden". Stäng av den så försvinner ikonen.

(Sitter tyvärr inte vid en Mac just nu, och jag kommer inte ihåg exakt var den här inställningen finns)

Förtydligade trådens rubrik lite. /Mod

Senast redigerat 2009-08-13 16:18

Klippt och klistrat från mac os x hjälp

Citat:

Välj Apple > Systeminställningar och klicka på Nätverk.

Välj modemtjänst, t.ex ett internt eller externt modem, från listan över nätverksanslutningstjänster.

Om modemet inte finns i listan klickar du på lägg till-knappen (+) längst ner i listan, väljer Modem från popupmenyn Gränssnitt och anger ett namn för modemtjänsten. Klicka sedan på Skapa. Ange inställningarna du fått från Internetleverantören och klicka sedan på Använd.

Markera ”Visa modemstatus i menyraden”.

1
Bevaka tråden