Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mappa rwd, play och fwd på gamla bt-tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På de nya bt-tangentborden i aluminium återfinns ju rwd, play/pause, och fwd på knapparna F7, F8 och F9. Detta är verkligen något som jag saknar och känner att jag vill ha på mitt nuvarande tangentbord, nämligen föregångaren, det vita fullstora bt-tangentbordet.

Det är så smidigt att play/pause fungerar i vilket musik/video-program man än har aktivt, t.ex Spotify, iTunes, VLC osv.

Går det att på något sätt mappa dessa knappar till samma funktioner även på mitt? Kanske lite luddigt beskrivet, men jag hoppas ni förstår i alla fall!

Ingen som vet om det går? Behöver ju inte nödvändigtvis mappas till samma knappar. F14, 15, 16 finns ju lediga och används inte till nåt på mitt vita tangentbord.

Funkar sådär att lägga till en egen tangentbordskombination tangentbord/mus-inställningarna under systeminställningar. Nackdelen med det är att Spotifyfönstret (t.ex) måste vara aktivt för att tangentkombinationen ska fungera. Jag vill att det ska fungera oavsett, vilket det ju gör med det nya tangentbordet i aluminium.

Lyckades lösa det, dock begränsat till ett program, med hjälp av Keyboard Maestro.
Ser ut såhär:

1
Bevaka tråden