Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk i Macbook unibody (late 08)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena !

Nu börjar bli dags att byta orginaldisken på 160 gb till något större
Det verkar vara mest Seagate, Hitachi eller Western digital som Macbook-användare köper när man uppgraderar.
Vill gärna att disken är minst lika tyst som orginaldisken (dvs 5400rpm) men gärna så bra prestanda som möjligt och ligga mellan 300 till 500 GB.

Någon som har tips på vilken hårddisk (märke och modell) man skall köpa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-13 14:17

Jag har en WD Scorpio Blue 500 Gb i min MacBook Pro och är mycket nöjd. Kostade 1590:- när jag köpte min är nu nere på 746:- se Prisjakt Hårddiskar 2,5 tum S-ATA 400 GB och större - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Mycket omfattande recension:

Half a Terabyte on 2.5 Inches: Nine Hard Disk Drives Roundup - X-bit labs

För de som inte orkar läsa hela verkar det vara Seagates 7200 varvare som är överlägsen vad gäller prestanda. Det enda minuset är den drar lite mer ström. Är batteritiden VÄLDIGT viktig välj då istället Western Digital disken. Men framförallt så passa er mycket noga för att köpa Samsung disken. Helt klart undermålig prestanda på den.

Tack för länkarna!
Den disk som faller mig mest i smaken är nog Scorpio Blue från WD (500GB) som verkar vara en ganska "tyst" disk med bra prestanda (för att vara 5400rpm) Och då kostar den också under tusenlappen!

Blir en beställning snart då

  • Medlem
  • 2009-08-13 21:42

Jag har en Scorpio Blue 500GB i min Unibody. Och den är mycket tyst och bra. Inga problem alls.

1
Bevaka tråden