Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-21 22:38

Är det någon som har fått sin iPhone 3GS med 3Kontant upplåst hos Tre än?

Ursprungligen av iFly:

Är det någon som har fått sin iPhone 3GS med 3Kontant upplåst hos Tre än?

Haha, det var väl den vettigaste frågan i denna tråden på länge

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-21 22:44

Ge mig ett svar ffs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 23:04
Ursprungligen av iFly:

Ge mig ett svar ffs

Vad vill du ha svar på? om någon fått sin iphone? njea, jo, nej, kanske? vem vet? ingen här iaf för då bör den personen skrivit. dessutom som det står några inlägg bakåt så börjar de leveras om några veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-22 06:50

Om du tittar lite längre upp så ser du min fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 12:41
Ursprungligen av iFly:

Om du tittar lite längre upp så ser du min fråga.

Ja men det är en helt omöjlig fråga då ingen har fått den här på forumet. Läser du ens hela tråden innan du postar ett inlägg? Btw så svarade jag redan på din fråga. Strax ovanför ditt senaste inlägg

Nej men ärligt. Inget riktat mot dig men jag börjar bli ruskigt trött på att alla är så förbannat lata och vägrar söka eller ens läsa en hel tråd innan man ställer en fråga. Detta innebär endast att den person som kommer efter som söker samma svar kommer få enormt mkt svårare då det finns 1000 trådar om exakt samma sak och en av dessa trådar har ett korrekt svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-22 16:00

Jag har läst tråden, men det är ruskigt mycket OT.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 16:49
Ursprungligen av iFly:

Jag har läst tråden, men det är ruskigt mycket OT.

Då behöver inte jag eller någon annan svara på din fråga. Absolut att det är OT och vi ska inte prata mer om det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-24 01:44
Ursprungligen av 20hz:

Då behöver inte jag eller någon annan svara på din fråga. Absolut att det är OT och vi ska inte prata mer om det.

Kanske det mest onödiga inlägget någonsin. Om inte det här är det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-24 02:13
Ursprungligen av tram:

Kanske det mest onödiga inlägget någonsin. Om inte det här är det.

yepp kunde verkligen inte hålla mig ifrån att skriva något. sorry

hur som ... nu är det snart 2 veckor tills iphones börjar skickas till de som beställt. så snart vet vi ärligt om det går eller icke. har själv beställt en vit 16 gb.

Ursprungligen av 20hz:

yepp kunde verkligen inte hålla mig ifrån att skriva något. sorry

hur som ... nu är det snart 2 veckor tills iphones börjar skickas till de som beställt. så snart vet vi ärligt om det går eller icke. har själv beställt en vit 16 gb.

Är det så pass långa väntetider fortfarande? Jag vågar inte beställa en innan jag vet att det går att låsa upp dom. Vill inte sitta med ett tre abonnemang:confused:

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-08-25 23:03
Ursprungligen av Cappachino:

Är det så pass långa väntetider fortfarande? Jag vågar inte beställa en innan jag vet att det går att låsa upp dom. Vill inte sitta med ett tre abonnemang:confused:

Om man beställer den idag står det att det ännu är 3 veckors leveranstid dessvärre. Verkar helt klart som att man kan låsa upp dem och om man mot förmodan skulle nekas den dagen när man väl står med iPhonen i handen så har man alltid enligt distansavtalslagen rätt att ångra sitt köp inom 14dagar efter man fått sin iPhone. O:-)

Så här står det på Tre's hemsida "Du som privatkund har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att Du har tagit emot Din 3mobil/ditt modem. För att du skall kunna utnyttja ångerrätten är Du skyldig att hålla 3mobilen/modemet i lika gott skick som när Du fick den. "

Mvh Robin Hansson

Senast redigerat 2009-08-25 23:27

De har ju rätt att reservera sig för felskrivningar, men jag vette tusan om de lagligt har rätt att sälja den för högre pris till de som redan beställt för det lägre?? Men oavsett vad den kostar, kan jag lova er att den är värd varje krona

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-24 12:46

Vill bara tillägga att det självklart ska gå att låsa upp - om det är den information man har fått (och enligt avtalet står det ingenting om bindingstid). Jag själv fått detta bekräftat skriftligen, så det är inga frågetecken från mitt håll iaf.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-24 13:19

Min telefon är också beställd nu, förra veckan. Att det ska vara sådana väntetider..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-24 16:03

Det var svar på min fråga =D

Hej,

Man kan kontakta kundservice på 0771 735 300 om det är så att man vill låsa upp mobilen. Det kostar 350kr.

Du får mer information från kundservice vid beställning av upplåsning.

Vänliga hälsningar,

Jenny

Onlinesales

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-08-24 20:22

Fler goda nyheter är att på Apples (http://support.apple.com/kb/HT1937?viewlocale=en_US) hemsida står tre med som enda svenska operatören som kan erbjuda "Operatörserbjudanden
auktoriserad upplåsning". Står "Kan omfatta en extra avgift eller särskilda krav. Kontakta operatören för mer information."

Låter som att tre verkligen kan låsa upp sina Iphone's direkt!;)

Mvh Robin Hansson

Senast redigerat 2009-08-24 20:35
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-24 23:39
Ursprungligen av RoHHbiN:

Fler goda nyheter är att på Apples (Locating iPhone wireless carriers) hemsida står tre med som enda svenska operatören som kan erbjuda "Operatörserbjudanden
auktoriserad upplåsning". Står "Kan omfatta en extra avgift eller särskilda krav. Kontakta operatören för mer information."

Låter som att tre verkligen kan låsa upp sina Iphone's direkt!;)

Mvh Robin Hansson

Sedär, då får man kanske ge sig då

Sjukt dåligt av Telia och Telenor att inte erbjuda detta. Trodde det var Apple som satte stopp men tydligen inte.

Då blir det ju meningslöst för folk att åka till Italien och handla?
Bara att köpa den hos Tre, låsa upp och slänga kontantkortet?

Blir 6645:- för 16GB t.ex.

Ursprungligen av RoHHbiN:

Fler goda nyheter är att på Apples (Locating iPhone wireless carriers) hemsida står tre med som enda svenska operatören som kan erbjuda "Operatörserbjudanden
auktoriserad upplåsning". Står "Kan omfatta en extra avgift eller särskilda krav. Kontakta operatören för mer information."

Låter som att tre verkligen kan låsa upp sina Iphone's direkt!;)

Mvh Robin Hansson

Är jag blind, men jag hittar inte att det står någonstans? Ahh nu hittade jag det, men om man kollar på svenska, dvs väljer svenska som språk till vänster så försvinner 3 helt som återförsäljare, känns inte riktigt sådär tillförlitligt ändå men det vore ju skoj för er som vill köpa den och låsa upp den (även om jag insett att jag oavsett velat Jailbreakat, finns så sjukt mycket skoj till telefonen som Apple inte tillåter så )

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-08-25 17:16
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Är jag blind, men jag hittar inte att det står någonstans? Ahh nu hittade jag det, men om man kollar på svenska, dvs väljer svenska som språk till vänster så försvinner 3 helt som återförsäljare, känns inte riktigt sådär tillförlitligt ändå men det vore ju skoj för er som vill köpa den och låsa upp den (även om jag insett att jag oavsett velat Jailbreakat, finns så sjukt mycket skoj till telefonen som Apple inte tillåter så )

Lade märke till det med! Men antar att svenska Apple bara inte uppdaterat sin hemsida. Litar på att USA uppdaterar lite flitigare;)

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-25 12:43

Fick veta nu att jag måste betala det nya priset, så dålig service...

Fast observera nu att det är 3Kontant som diskuteras, och INTE abonnemangs-telefonerna... Att låsa upp en abonnemangstelefon tjänar ni ju inget på, då sitter ni ju ändå med en fast månadsavgift

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-08-25 23:25
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Fast observera nu att det är 3Kontant som diskuteras, och INTE abonnemangs-telefonerna... Att låsa upp en abonnemangstelefon tjänar ni ju inget på, då sitter ni ju ändå med en fast månadsavgift

"3mobil" betyder ju inte att den är knuten till ett abonnemang om det var det du menade. Sen skall det tydligen bara vara kontantkortstelefonerna man kan låsa upp direkt har jag förstått det som.

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-25 23:25
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Fast observera nu att det är 3Kontant som diskuteras, och INTE abonnemangs-telefonerna... Att låsa upp en abonnemangstelefon tjänar ni ju inget på, då sitter ni ju ändå med en fast månadsavgift

Det får man ju hoppas folk fattar då det står bidningstid om man beställer dem

Tack Robin för svaret, blir nog en beställning i veckan då!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-08-26 21:07

Härligt Cappachino! Skall nog lägga min beställning snart också!

Ursprungligen av Cappachino:

Tack Robin för svaret, blir nog en beställning i veckan då!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-29 01:49

Om någon är intresserad kan jag meddela att jag nu har fått min iPhone 3GS som jag köpte från 3 med kontantkort upplåst.

Det tog 9 dagar (7 arbetsdagar) innan jag hade ett brev som bekräftade det, men själva upplåsningen sker centralt av Apple och trycks ut till luren via iTunes. Vid synkning sa den dock ingenting och när jag stoppade in mitt Tele2-simkort fungerade det inte. Men sedan synkade jag med iTunes igen, med Tele2-kortet i telefonen och möttes av en trevlig bild som gratulerade (!!) mig till att den nu var upplåst.

Fungerade smidigt. Jag betalade genom att tanka på mitt kontantkort med 350 kr som de drog vid beställning av upplåsningen. Besökte alltså ingen butik.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-08-29 11:42
Ursprungligen av ceel:

Om någon är intresserad kan jag meddela att jag nu har fått min iPhone 3GS som jag köpte från 3 med kontantkort upplåst.

Det tog 9 dagar (7 arbetsdagar) innan jag hade ett brev som bekräftade det, men själva upplåsningen sker centralt av Apple och trycks ut till luren via iTunes. Vid synkning sa den dock ingenting och när jag stoppade in mitt Tele2-simkort fungerade det inte. Men sedan synkade jag med iTunes igen, med Tele2-kortet i telefonen och möttes av en trevlig bild som gratulerade (!!) mig till att den nu var upplåst.

Fungerade smidigt. Jag betalade genom att tanka på mitt kontantkort med 350 kr som de drog vid beställning av upplåsningen. Besökte alltså ingen butik.

Låter ju kanon! Hur lång tid tog upplåsning för dig? Var det några problem när du ringde kundservice och ville ha den upplåst?

Mvh Robin Hansson

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-29 12:22

Jag gjorde beställningen genom kundtjänst. Ringde direkt samma kväll när jag hämtat ut luren från posten. Då rekommenderade han i kundservice att jag skulle ladda på kontantkortet med 350 kr och sedan ringa tillbaka, eftersom de inte kan fakturera kontantkortskunder. Upplåsningen skulle enligt honom ta 5-6 arbetsdagar. Jag laddade på pengar under kvällen och ringde tillbaka tidigt dagen efter. Då påstod han jag fick prata med att jag var tvungen att besöka en butik eftersom jag hade kontantkort. Jag berättade om vad hans kollega sagt och efter lite "jag återkommer" och snack med andra så var det inga problem att dra pengarna från saldot. Dock hävdade denna snubben att det skulle ta 5-6 veckor (!!) med upplåsningen. Jag sa att det var inte vad hans kollega sagt, men han stod på sig och sa att det minsann var så. Jaja, inte mycket att göra åt ändå, så jag beställde upplåsningen. Inga problem med kundtjäns i övrigt... ja förutom de 22 knappvalen då.

Med facit i hand tog det alltså 7 arbetsdagar till jag fick brevet. Troligen har den varit upplåst redan ett par dagar, men iTunes verkar inte vilja låsa upp den så länge simkortet från den "låsta" operatören sitter kvar i (3 i detta fallet). Vet inte om det är så generellt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-29 12:30
Ursprungligen av ceel:

Jag gjorde beställningen genom kundtjänst. Ringde direkt samma kväll när jag hämtat ut luren från posten. Då rekommenderade han i kundservice att jag skulle ladda på kontantkortet med 350 kr och sedan ringa tillbaka, eftersom de inte kan fakturera kontantkortskunder. Upplåsningen skulle enligt honom ta 5-6 arbetsdagar. Jag laddade på pengar under kvällen och ringde tillbaka tidigt dagen efter. Då påstod han jag fick prata med att jag var tvungen att besöka en butik eftersom jag hade kontantkort. Jag berättade om vad hans kollega sagt och efter lite "jag återkommer" och snack med andra så var det inga problem att dra pengarna från saldot. Dock hävdade denna snubben att det skulle ta 5-6 veckor (!!) med upplåsningen. Jag sa att det var inte vad hans kollega sagt, men han stod på sig och sa att det minsann var så. Jaja, inte mycket att göra åt ändå, så jag beställde upplåsningen. Inga problem med kundtjäns i övrigt... ja förutom de 22 knappvalen då.

Med facit i hand tog det alltså 7 arbetsdagar till jag fick brevet. Troligen har den varit upplåst redan ett par dagar, men iTunes verkar inte vilja låsa upp den så länge simkortet från den "låsta" operatören sitter kvar i (3 i detta fallet). Vet inte om det är så generellt.

Jag tror en restore hade låst upp den.

Bevaka tråden