Trådlös usb-hubb med usb-högtalare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och skriver inlägget på min gamla (nåja) macbook air. Precis som kritiken lyder så saknar air:en några usb-portar. Även om man önskar all kommunikation sker trådlöst är vi kanske inte helt där. Så jag tänkte införskaffa en USB-hub.

Fick upp ögonen för denna:
Belkin Network USB Hub F5L009 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om USB- & Firewire-hubbar

Det är en nätverkshubb för usb-enheter med stöd för trådlöst näverk.
Jag har nu två frågor innan köp:

1. Har ett par Bose usb-högtalare. Skulle man då kunna få ljudet trådlöst? Eller är det bara typ hårddiskar/skrivare man kan nyttja på det sättet? (ja menar hur vet min dator annars att ljudet inte ska ut dess egen usb-port?)

2. Hur går det att streama video? Kan tänka mig 720p bli lite tufft. Va tror ni?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-09 22:05

Belkin : Network USB Hub

Där hittar du det mesta, som jag förstår det under "Get connected"-fliken så ska det inte vara några problem att köra USB-högtalare även om jag blir lite förvirrad av följande info;

"Play music from an MP3 player connected to a USB dock (using USB speakers)"

(lite sen, glömde epost-bevakning av tråden:))

Hjärtligt tack. Var själv inne på sidan men såg bara på tech specs.

Dock håller jag med om att den meningen är lite konfunderande. Kan det månne vara så dumt att man på datorn måste koppla in en ljudkälla via usb för att få ut det till högtalarna via trådlösa usb-hubben?

• Medlem
  • 2009-08-15 20:54

Vad sägs om att maila tillverkaren och fråga? Ett tips bara.

Ursprungligen av Dalle:

Vad sägs om att maila tillverkaren och fråga? Ett tips bara.

Har redan gjort det på deras svenska sida, efter 5 dagar kom svar: Sorry, can you take that in english?

men jag har läst runt lite mer nu, och det fungerar!
Dock är det bara max dryga 1mb/sek som skickas över nätverket oberoende router som används tillsammans. Så för backup så fungerar det lite si o sådär. Men för musik är det ok.

1
Bevaka tråden