Bra, billig 15" TFT-skärm ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-26 10:08

Jag är på gång att byta ut min PowerBook mot en stationär Mac och skulle vara intresserad av att ha lite tips om vilka skärmar i budgetklassen som är bäst. Jag vill ha något som funkar bra i alla vardagliga lägen, från surfande till ordbehandling till iMovie...till...u name it.

Vad ska jag kika på?

Mvh
Fredrik

Jag skulle nog ta något större än 15" om du ska jobba mycket på datorn. 17" är nog lämpligare. Om du vill ha en 15" så kolla in recycler.se. Där har du flera 15" för under 1500 spänn.

Kika på www.recycler.se. Finns många TFT-skärmar inne nu, och du kan göra ett riktigt kap.

/M

• Medlem
  • 2003-07-26 23:18

Spanar lite där just nu. Något speciellt ni vill rekommendera där?

/F

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nifo
Spanar lite där just nu. Något speciellt ni vill rekommendera där?

/F

Samsung 181T (18") är en mycket prisvärd skärm. Även Dell 171FP (17").

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-07 23:00

Jag har inte riktigt fått klarhet i detta, kan man eller kan man inte som privatperson handla från Recycler numera?
Såg ju en 15" IBM TFT-skärm till ett pris som verkade helt rätt. Skulle vara perfekt kompis till min iBook.

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-10 19:53

Köp en 17" tft. Klart värt. Men kolla iaf så att skärmen har ca 16ms uppdateringstid, annars kan iMovie bli lite väl tråkigt. Pga eftersläpningar. Köp inte hercules.

Tyvärr så verkar det som om fabrikanternas egna uppgifter inte alltid stämmer. Såg en test (men kan inte hitta den nu ) där det visades att uppgivna tider inte alls stämde...

Men hur snabb uppdatering behövs egentligen? En bildskärm med 25ms uppdateringstid ska ju klara att visa 40 bilder/sekund.

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-10 22:59

Jo men vill man köra 3D-spel eller se film (iMovie=film) så vill man ha hög uppdateringsfrekvens. då måste man ha kring 16-20 ms. Testa själv. På min m 16ms så funkar filmer ok, inte lika bra som CRT men ok.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-11 01:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Samsung 181T (18") är en mycket prisvärd skärm.

Jag har en själv, allt är bra förutom att den (och de flesta andra Samsung) har för mycket blått i sig.

1
Bevaka tråden