Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airtunes "klipper" ljudet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-05 20:59

Jag har en MacBook och en Airport Express med förstärkare.
Ibland när jag sitter och lyssnar på musik i iTunes så blir det helt tyst men ser på datorn att musiken fortfarande spelar. om jag för över så att musiken spelas i datorn så hör jag den, men så fort jag för över den till AEn igen så fortsätter det att var tyst.
Efter en stund (ibland upp till 2 min) kommer den igång igen och spelar som om ingenting har hänt.

Någon som känner igen sig och vet hur man löser det?

// Filip

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2009-11-17 19:13

Samma här

Jag har samma problem - igen. En gång i tiden var det likadant, när jag körde PB G4 som musikmaskin och speciellt när jag körde backup. Sen har problemet varit borta - tills nu och jag tror det kom tillbaka med Snow Leopard på min MBP.

Vanligen klipps ljudet när Time Machine gör sin backup varje timma, men även annars kan det här irriteraden felet uppstå. Verkar som om AirTunes inte prioriteras tillräckligt högt för att få nog med processorkraft eller bandbredd eller vad det nu är som är den trånga sektorn.

Idéer om lösning är välkomna.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-11-17 19:30

Om ni har andra trådlösa nät i er omgivning kan dom störa erat. Jag bor i lägenhet och hittar 15+ andra nätverk i krokarna. Vad man kan göra bland annat är att se till att köra sitt nätverk på en annan kanal än dom som är starkast runtomkring. Det finns program för att visa trådlösa nätverk, deras styrka och vilken kanal dom använder. Kommer bara inte på nåt nu

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2009-11-17 20:20

Tyvärr, inte det felet. Jag sitter i en villa och hittar inte några andra nätverk som stör. För säkerhets skull har jag bytt kanal ändå.

När jag kollar Trådlösa klienter i Airportvertyg hoppar hastigheten för Expressen mellan 1 och 54! Tidigare låg den ganska stabilt på 24-32. Verkar vara något knas på Expressen alltså. Jag har en TC som main och låter Expressen utöka nätverket. Fortsätter leta fel här...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-30 20:27

verkar precis som Macx säger att airtunes blir bort prioriterat. När internett jobbar mycket på min och min sambos dator samtidigt går det inte alls att lyssna på musik i stort sett.

1
Bevaka tråden