Köpa iMac nu, eller vänta?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-08-04 09:40

Måste köpa en ny Mac i höst, (eftersom jag vill ha 10.6 och jag nu kör PPC) och hade då tänkt mig en iMac 3.06GHz. Frågan är ju nu om man kan förvänta sig någon uppgradering på iMacarna under hösten eller om jag skall slå till redan nu, suget efter en ny dator med intel är grymt och det börjar bli jobbigt att stå emot

Ursprungligen av MatsOlov:

...Frågan är ju nu om man kan förvänta sig någon uppgradering på iMacarna under hösten...

Ja, det kan man nog förvänta sig.

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Just nu 153 dagar sedan senaste uppdateringen. Genomsnittet ligger på 220 dagar. Bör alltså uppdateras inom några månader.

Ursprungligen av MatsOlov:

Måste köpa en ny Mac i höst, (eftersom jag vill ha 10.6 och jag nu kör PPC) och hade då tänkt mig en iMac 3.06GHz. Frågan är ju nu om man kan förvänta sig någon uppgradering på iMacarna under hösten eller om jag skall slå till redan nu, suget efter en ny dator med intel är grymt och det börjar bli jobbigt att stå emot

jag är också i tankarna att köpa en Imac och har velat fram och tillbaka en bra stund, men jag har kommit fram till att jag tänker vänta tills SL släpps, trots att jag missar bonusen på Touchen just nu - för det har ju ryktas om prissänkningar och andra smådetaljer på just Imac, så om man orkar vänta en stund till, så.

Ursprungligen av ratorinak1:

jag är också i tankarna att köpa en Imac och har velat fram och tillbaka en bra stund, men jag har kommit fram till att jag tänker vänta tills SL släpps, trots att jag missar bonusen på Touchen just nu - för det har ju ryktas om prissänkningar och andra smådetaljer på just Imac, så om man orkar vänta en stund till, så.

Då dollarn faller (eller rättare sagt, kronan stärks) så är det rimligt att förvänta sig prissänkningar i framtiden.

1
Bevaka tråden