Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska sälja min mac behöver hjälp med backup

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska sälja min mac och snart köpa en ny. Jag ska träffa den blivande ägaren om några timmar men innan måste jag göra en backup och formatera datan.

Jag vill gärna ha en backup där det är bara att koppla in datan med min externa HDD och sen ser min nya data ut som min gamla (programen måste funka).

jag har en time machine backup men bara på dem viktigaste mapparna och hårddisken är bara på 50GB.

Vad kan jag göra?

Koppla in en hårddisk som du speglar hela enheten till. Du borde kunna använda Skivverktyg till det, men många rekommenderar Carbon Copy Cloner.

Jag fick tog på en tom hårddisk och tänkte ta en backup av hela system med Time Machine och sen använda mig av flyttassistent för att överföra allt, funkar det lika bra som din metod?

Det fungerar lika bra. Dock så tar TM längre tid.

Tack! ska köra med båda så att jag har en backup om någon av dem skulle strular sig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 19:34

När du kör över ta CCC det går hyfsat fort, TM tar lång tid

/Tangen

Tack, jag ska testa CCC först. Redan nu så ser man vilken skillnad det är. CCC fixade allt på ca 2h och time machine har hållt på i 2h och bara klarat av 6GB!

1
Bevaka tråden