Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort "tidigare besökta sidor" i Firefox?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-02 16:16

Hej. Är det någon som vet hur man tar bort länkarna under adress fältet på firefox? Länkarna jag menar är dom som kommer upp när man trycker på pilen längst till höger i adress fältet.

Tack på förhand.

I inställningarna, under "Privacy" och "History" finns nog de inställningar du är ute efter.

Under "Clear history when Firefox closes" kan du ställa in vad programmet ska "komma ihåg" respektive "glömma".

Eftersom frågan är en mjukvarufråga, flyttade jag tråden från "I praktiken - Internet & bredband" till "Mjukvara - Övrig programvara".

/Mod

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-02 18:42

Jag hittade inte det jag sökte i dom inställningar du tipsade om. Det jag vill ta bort är dom här Imageshack - firefox hur tar man bort dom? eller kan man till och med ta bort pilen?

Ursprungligen av ceda:

Jag hittade inte det jag sökte i dom inställningar du tipsade om

Jo, det finns där.

Väl "Preferences..." i Firefox-menyn.
Gå till "Privacy"-fliken.
Kryssa för "Clear history when Firefox closes".
Klicka på "Settings..."-knappen till höger.
Kryssa för "Browsing history".
Avsluta Firefox.
Nästa gång du startar Firefox så är det tomt under "pilen".

Men Firefox kommer ändå ihåg dina besökta sidor så länge du inte avslutar programmet. Om du vill undvika även detta, så ser du till att ta bort "bocken" även vid "Remember my browsing history..."

Jag förutsätter att du kör senaste versionen av Firefox. I äldre versioner kanske inställningarna ser annorlunda ut.

1
Bevaka tråden