Vart reparera en TC?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-27 11:38

Min Time Capsule har lagt av och det går nu inte ens att resetta den. Köpte den på Apple Store i Sydney i januari men antar att det inte går att kräva reparation under garanti i Sverige? Om inte så skulle jag gärna bli rekommenderad ngn bra fima i Stockholm som skulle kunna titta på min TC och eventuellt laga den.

Tack!

Apple har en fin sökmotor som bland annat listar auktoriserade reparatörer. Men det skadar förstås inte att först ringa Apple Support och höra om den kan repareras på garantin. Det borde även stå i din garantisedel om den är giltig i Sverige.

Hitta Apple-resurser

• Medlem
  • Täby
  • 2009-07-27 12:07

Tack för snabbt svar. Jag var idag inne hos en Apple auktoriserad reparatör här i Shanghai och enligt honom så skulle jag bara kunna begära rep under garantin in Australien. Som en anekdot kan jag berätta att de inte heller kunde reparera TCn mot betalning pga att all trådlös utrustning i Kina är strängt reglerat och de får inte ta in reservdelar till TCn.

Time Capsule omfattas av Apples världsomspännande ettåriga garanti. Så den ska gå att reparera var som helst i hela världen. Apple - Support - AirPort + Time Capsule - Service FAQ

Om det är ett garantiärende är det generellt bättre att gå via Apple än att direkt ta kontakt med en serviceverkstad. På så vis vet serviceverkstaden direkt att de får betalt från Apple för att utföra reparationen och det blir mindre strul för dig.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-07-27 14:13

Ringde till Inlife på Sveavägen och fick svaret att man reparerar inte en TC utan man får en ny (om garantin fortfarande gäller). Hoppas nu bara att gabriel.fjellander har rätt och att min TC har världsgaranti.

1
Bevaka tråden