Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68i och skärmkontrast

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min T68i råkade ut för en olycka och lämnades in på lagning. De bytte ut allt i telefonen utom kretskortet i stort sett, de bytte displayen, batteri, front, baksida och knappsats...

Självklart tog det en evighet trots att de sa högst 3 veckor. 5 veckor fick jag vänta.. Glad i hågen hämtar man så upp sin nya fräscha reparerade telefon och åker hem bara för att direkt när man slår igång den inser att nåt inte står rätt till med displayen. Man ser knappt vad som står på den.

Jag väljer på en gång att göra en total återställning av telefonen eftersom jag inte orkar hålla på att felsöka och ha mig. Trots det blir inget bättre. Efter lite joxande upptäcker jag att om jag ställer ner kontrasten till lägsta ser det ut som normalläget innan lagning. Ska det vara så verkligen? Nog tusan ska inställningen vara i mitten av skalan och sen ska man kunna öka eller minska kontrasten? Nu kan jag bara öka konstrasten vilket inte känns nå bra då jag alltid brukar minska den.

Kan inte nån med en T68i bekräfta att inställningen ska vara i mitten av skalan som standard innan jag åker tillbaka och bråkar med de som fixade telefonen?!?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-07-24 23:28
Citat:

Kan inte nån med en T68i bekräfta att inställningen ska vara i mitten av skalan som standard innan jag åker tillbaka och bråkar med de som fixade telefonen?!? [/B]

Bekräftar...

  • Oregistrerad
  • 2003-07-25 17:55

Du kan gå in i service menyn och justera kontrasten där. I service menyn har du en 10 stegs kontrastinställning.

Du kommer åt den meny genom att göra följande: Gå ur alla menyer, höger * vänster vänster * vänster *

/s

1
Bevaka tråden