Ny MacBook Pro sa bara *poff*. Får jag en ny direkt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en macbook pro för en vecka sen. Nu precis hade jag den framför mig samtidigt som jag kollade på tv. Hade bara firefox igång, strömkabeln ansluten samt ett 3Gmodem kopplat. Sen säger de bara *poff* och skärmen slocknar samt rök kommer ut genom tangentbordet. Totalt stendöd nu. Antar att den kortslutit?

Så nu är frågan, kommer jag få en ny dator på direkten imorn när jag lämnar in den trasiga eller kommer den skickas på service och undersökning först så jag får vänta i evigheter?

Nån med liknande erfarenhet?:confused:

Ursprungligen av Kidde82:

Köpte en macbook pro för en vecka sen. Nu precis hade jag den framför mig samtidigt som jag kollade på tv. Hade bara firefox igång, strömkabeln ansluten samt ett 3Gmodem kopplat. Sen säger de bara *poff* och skärmen slocknar samt rök kommer ut genom tangentbordet. Totalt stendöd nu. Antar att den kortslutit?

Så nu är frågan, kommer jag få en ny dator på direkten imorn när jag lämnar in den trasiga eller kommer den skickas på service och undersökning först så jag får vänta i evigheter?

Det kommer helt klart bli ett jävla liv "bakom kulisserna"

ta den dit du köpt den, är det Apple Store kan du ringa Kundtjänst - då brukar det snart komma en budkille och hämta. Lite osäker på om han har en ny med sig.

Sätter fem spänn på att du INTE kommer få några som helst problem. Apple vill lösa det här så snabbt som möjligt, utan en massa skriverier.

Tips: syns det brännskador på den, ta kort med en BRA kamera. Spara.
Bra att ha om det är frugen "suga_röv-bitchen-från-helvetet" som sitter på kundtjänst.

Sorry, detta hamnade ju helt fel, kan nån mod flytta det?

Tack för svaret också, inga synliga brännmärken...

Sorry, detta hamnade ju helt fel, kan nån mod flytta det?

Ovanstående tre inlägg utbrutna ur en annan tråd.

/Mod

Om du inte får en ny direkt så kan du hota med att ringa Aftonbladet...

Ursprungligen av Gilbert 2:

Om du inte får en ny direkt så kan du hota med att ringa Aftonbladet...

Därav mitt förslag på Foton. ...

Hur gick det?

1
Bevaka tråden