Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake IV bilder

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 16:28

Appleinsider har massor med bilder. Både teckningar och 3D-modeller. Skynda skynda innan de försvinner.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 17:24

såg alla!! Skit snygga och häftiga!!

ja ni måste skynda er!!

id ligger inte på latsidan...

Det är inte id som gör Quake IV, likt wolfenstein så är det "outsourcat" till nån.

  • Medlem
  • 2003-07-24 19:29

Luktar lite Doom3 här tycker jag. Är det samma motor? Samma skapare, någon som vet?

Jag läste att Id har hotat alla magasin och tidningar som väljer att publicera bilderna med att de aldrig kommer att få spel att recensera osv.

Adrian, jag läste det med. Men jag vet inte, känns som om AppleInsider inte kunde bry sig mindre...

  • Medlem
  • 2003-07-25 13:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Luktar lite Doom3 här tycker jag. Är det samma motor? Samma skapare, någon som vet?

Quake IV använder Doom 3 motorn och utvecklas Raven Software för idsoftware och Activision. Tyngdpunkten kommer precis som med D3 vara på singelspelet.

Appleinsider skulle väl ändå aldrig få recensera ett av deras spel...

Verkar vara väldigt likt Doom 3, trist. Räcker det inte med ett skräckspel från samma företag? Det är antagligen samma motor också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av codey
Quake IV använder Doom 3 motorn och utvecklas Raven Software för idsoftware och Activision. Tyngdpunkten kommer precis som med D3 vara på singelspelet.

Singelplayer? Huvva..

Tråkigt att fokus har flyttats från multiplayer till singleplayer i många nyare spel.

När kommer det första bra Co-op spelet?

Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
När kommer det första bra Co-op spelet?

Synd att jag inte är spelutvecklare, för jag har bollat med en idé på ett renodlat Co-op spel med en typisk "Bad Cop, Good Cop"-genre. Jag menar... Det finns på tok för lite kooperativa spel ute nu. Ett spel baserat på den typiska snutfilmen skulle vara ett perfekta idéen för att få fram co-op singleplayer spel! Konceptet är att spelet är så kooperativt att man måste vara två för att spela spelet. En är den vita polisen och den är den mörkhyade polisen (som alltid). Jag har också kommit på en hel del del roliga uppdrag för att testa hur bra teamwork man har tillsammans, som tex. då man har fötterna ihopsatta med handbojar och så måste man synkronisera springningen medan man skjuter ner gangsters, och då en kör en bil medan den andra skjuter på skurkarna, osv...

Aja... Åter igen, synd att man inte är spelutvecklare. Hade gärnat experimenterat med sånna här saker. Det finns så mycket som spelmarknaden inte gjort än, och det är trist att det bara görs Quake 4 och Doom 3 istället...

  • Medlem
  • 2003-07-25 23:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av codey
Quake IV använder Doom 3 motorn och utvecklas Raven Software för idsoftware och Activision. Tyngdpunkten kommer precis som med D3 vara på singelspelet.

Det var nästan något sådant jag misstänkte. Det blir ju nästan samma spel

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-26 04:01

haha, troligt att q4 kommer vara inritktat på singelplayer.....*skrattkramp*

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-29 18:36

Seriöst, dom skulle tappa så mycket på att göra ett singelplayerspel av q4.

Eftersom att så många spelar q3 nu enbart över internet/lan så skulle de aldrig funka med en singelplayerspel, det är ju därför dom gör doom3 nu som är mest inriktat på singelplayer.

1
Bevaka tråden