Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Send file to bluetooth-device" vill att jag väljer en gång till och annat med setup.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svårt att komma på en bra rubrik på frågan så om någon kan sammanfatta det bättre är det mer än välkommet..

Jag har precis skaffat mig en SE T700 och jag har med stor glädje och entusiasm använt BT för att skicka över kontakter och bilder! Så najs!

Det jag undrar är dock... Jag har lagt över kontakter på skrivbordet från adressboken och väljer där att skicka filen (genom att högerklicka) till bluetooth-device. Där finns min telefon, jag väljer.. så kommer ändå Bluetooth File Exchange upp och jag måste än en gång välja att den ska skickas till min telefon? Kan man komma runt det?

En annan fråga gällde syncningen och att jag försökte synca med adressboken direkt. Jag installerade Ericssons plugin till iSync och skulle bara köra setup av telefonen. Efter att jag har "parat" datorn och mobilen så börjar datorn leta efter mer info om mobilen. Mobilen "säger" ingenting och BT-setup-assistenten bara tuggar.. och tuggar. Detta fortsätter att hända flera gånger om. En gång kommer jag förbi och kan välja vilka "services" jag vill använda. Då finns inte "transfer contacts and events" och följdaktligen kommer inte min telefon upp i iSync. I slutändan installerade jag ändå Feisars plugin men jag undrar om jag gjorde något konstigt?

Har detta något att göra med problemet jag upplever nu med att skicka till BT-device med?

Slagit på Bluetoothdelning i systeminställningar/Delning?

Jag tror det, såhär ser det ut...

Jag kan ju skicka filen, bara ett konstigt mellanhopp sådär.. "skicka till telefon...ja...var god upprepa..."

Har för mig att när jag parade ihop så kryssade jag i Mobiltelefon och sedan tillät jag
ALLT ( Använda som modem, indataenhet etc).
Telefonen gnällde ngt om "Tillåt nu" "Tillåt alltid" - valde då alltid.

Borde funka.

Ja.. det som är grejen är att den inte alls syns, det står inte med alls vad Ericsson säger ska stå där om att synka kontakter å så?

Har du laddat ner "iSync Plugin" för den luren ? från Ericssons hemskesida.
finns under support för modellen, välj sedn downloads... det är lite rörigt.

Jag har gjort det med. Det fungerar nu att synca men att skicka mellan datorn o BT-device blir fortfarande som en dubbelkoll att jag vill skicka till den jag valt? Ska det vara så?

1
Bevaka tråden