Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla/Trippla skärmar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-23 02:35

Hej!

Jag har precis utökat mitt skärmstall med tre TFT-skärmar. Min förhoppning är att kunna använda samtliga samtidigt, för att underlätta vid användandet av logic (mix, arrange och alt slave-progr på separata skärmar), och min fråga är nu: kan jag koppla samtliga till min powermac G5 på något sätt?

Jag har sett att det finns två skärmuttag av olika storlekar baktill. Därför befarar jag att det behövs ett nytt grafikkort för att få till den tredje skärmen?

Vidare måste jag förhöra mig om de befintliga uttagen också. Jag har en adapter till det mindre (det högra) av de två uttagen som gör att jag kan koppla in en av skärmarna. Men eftersom det andra uttaget är av ett lite annorlunda, bredare, format, så funkar inte samma typ av adapter till detta. Finns det en annan adapter även för detta uttag?

Sammanfattning:
1. Kan tre skärmar kopplas till en powermac G5 utan ett speciellt grafikkort, isf hur?
2. Finns det adapters till båda skärmuttagen baktill för att kunna koppla in TFTskärmar?

Har du bilder på kontakterna? Enklare att se vad du behöver för adapter då

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-23 12:42

Flyttade denna till Powermac forumet.
/Admin

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-24 21:50

Antar att du har DVI och ADC på din Powermac G5? I så fall går det att handla ADC>DVI adapter. Dessa ger dig möjlighet till två skärmar av nyare modell på din Powermac.

Denna bör fungera: Mac i Malmö - ADC-DVI bildskärmsadapter / Bildskärm / Kablar / Kullander Apple Premium Reseller

Det finns även grafikkort som ansluts genom USB, dessa är bra om man vill utöka antalet skärmar utan att behöva mecka med grafikkortet. Vet dock inte hur bra dessa fungerar eftersom jag själv aldrig testat.

OWC verkar sälja en Intel Mac-kompatibel: OWC USB to DVI/HDMI/VGA Video Display (Up to... (VIDU2DVIA) at OWC
Letar du vidare kanske du hittar en som är PPC-kompatibel.

1
Bevaka tråden