Varför Applecare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 11:23

Tjena!

När jag köpte dator på SIBA så erbjöd dom en försäkring som gällde mot allt
i 3 år. Om du tappar datorn i golvet, spiller kaffe eller någon komponent
går sönder så är det inga problem.

Inga telefonsamtal till kundtjänst eller liknande bara att komma och lämna in datorn så skickas den på reparation.

2100 kr för PB 12" försäkring.

Varför ska man välja Applecare
är det bättre på någotsätt?

//David

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2003-07-24 11:37

Nej!

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-07-25 14:29

vad täcker egentligen Applecare?
Jag tecknade ingen applecare vid inköpet av min iBook men har funderat på att göra det nu i efterhand.
Men vad ger det?

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2003-07-25 14:58

Du får ytterligare två års garanti på hårdvaran och du kan ringa Apples obegåvade servicecenter.
Du får dessutom ev. fel åtgärdade så länge de beror på originalkonfigurationen. Dvs. inte om datorn pajat för att du brände en kontakt med en extern disk etc. (ganska naturligt!)

Garantin kan vara värd pengarna om du inte tar någon annan försäkring typ den som tråden inleddes med.

Apples sevicecenter kan inte så mycket, det här forumet innefattar större begåvning och erfarenhet. När jag bad om hjälp när jag satt i klistret med DVD Studio Pro, hörde jag hur killen började bläddra i samma manual jag hade och som inte gav ett skvatt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av David.T
Tjena!

När jag köpte dator på SIBA så erbjöd dom en försäkring som gällde mot allt
i 3 år. Om du tappar datorn i golvet, spiller kaffe eller någon komponent
går sönder så är det inga problem.

Inga telefonsamtal till kundtjänst eller liknande bara att komma och lämna in datorn så skickas den på reparation.

2100 kr för PB 12" försäkring.

Varför ska man välja Applecare
är det bättre på någotsätt?

//David

Kan vara bra att tänka på: SIBAs försäkring täcker väl inte stöld eller borttappning? Det gör iofs inte Applecare heller, men det finns riktigt feta drulleförsökringar som ersätter dig om du råkar glömma datorn på en parkbänk, typ.

1
Bevaka tråden