Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få bort Google Update?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-07-22 00:40

Google Update kom visst med när jag installerade Google Earth 5.0

Läste nu att det är svårt att få bort den:

HOWTO: Remove Google Software Update on Mac OS X

Helt sinnessjukt ju. Har testat båda dessa kommandon. Den första funkade inte, den andra gav mig infon att jag behövde ange fler saker.

Hur f*n vet jag om skiten är borta? Tog bort allt som hade med Google Earth att göra när jag avinstallerade, men ligger den här skiten kvar ändå? *mummel*

/Fredrik

  • Medlem
  • 2009-07-22 00:57

Hittade officiell sida:

What is Google Software Update? - Help

Det första kommandot gick igenom utan problem, men när jag ska ta bort för hela systemet / alla användare så står det att kommandot inte fungera. Innebär detta att det inte finns något att ta bort där (att det var bara installerat för EN användare), eller ligger skiten kvar ändå?

Mvh
Fredrik

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-22 10:04

Sätt en ordentlig rubrik... nu ändrade jag den. Sluta tramsa. Håll en god ton på forumet. (Raderade 3 mindre seriösa inlägg)
/Admin

Senast redigerat 2009-07-22 23:22
  • Medlem
  • 2009-07-22 22:58

Så var det löst. Tack.

/Fredrik

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-22 23:22

Hur löste du problemet? dela gärna med dig om det är någon annan som har samma problem

Hjälp, Google Update Installer gör mig galen!

Efter att jag installerat Picasa och Picasa Web Uploader så dyker denna dialogruta upp med jämna mellanrum:

Har försökt med terminal och avinstallerat Picasa samt Google Updater, men allt bara kommer tillbaka som en förbannelse!
Vad göra?

Skicka PM till Nifo - han vet tydligen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-28 19:54

GoogleUpdateInstaller

Var det någon som hade lösningen på hur man blir av med den jäkligt irriterande GoogleUpdateInstaller?
Det här problemet måste vara utbrett... Jag testade båda varianterna i länken i inlägg nr.2 ovan men det fungerade inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-28 22:23

Inget av metoderna kan jag använda för jag har redan tagit bort alla google-program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-01 13:26

Nu fick jag bort det, äntligen! (antagligen ska man ta bort alla google-program först)
Så här:

Systeminställningar - Konton - Startobjekt
Där ska du ta bort google-ikonen

1
Bevaka tråden