Duger iMac 20" för SIMS 3 ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-07-19 11:38

Hej!

Ska hjälpa en kompis att köpa henne en iMac. Vi siktar på den minsta 20" modellen som finns ute nu. Min fråga är om prestandan, speciellt den grafiska duger för att lira senaste Sims 3 spelet, som tydligen ska vara ganska så krävande.

Vill ju inte att hon sitter med en ny maskin och har hackande grafik. =P

NVIDIA GeForce 9400M-grafik - är det alltså okej prestanda på den, och hur mycket videominne sitter det på (eller snor den från det vanliga minnet?).

Tack på förhand!
fredrik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-19 12:19

Duger att spela Sims 3 på macbook med samma grafikkort. Det flyter inte på jättemjukt men är inte heller störande ryckigt.

Den delar minnet så den har inget inbyggt minne.

Nej 9400 duger knappast till Sims 3 (9400 är en share-memory krets=lånar av ram-minnet). Sims 3 är helt riktigt ganska krävande och behöver den modellen med antingen nVidia GT120 eller något av de bättre ATI korten för att fungera:D

• Medlem
  • 2009-07-19 16:27

Ehm...det här får vi reda ut, eftersom spelet ska köras hårt på den burk hon nu väljer att köpa. Det får inte bli så att det är ryckigt osv - redan på en helt ny maskin. Det luktar tragik. Saken är den att de dyrare modellerna är *för* dyra. En säljare på MacForum sade att Sims 3 funkar bra. Vet inte om man kan köra maxupplösning, men det är nog inte kravet heller.

Mer tankar? Någon som provat?

Hälsn. Fredrik

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-24 08:45

Har en mini av senaste modell med samma grafikkort som dottern spelar Sims 3 på. Så vitt jag kan se så flyter spelet på utan några problem så det borde inte vara några problem med iMacen.

Mina barn har var sin MacBook Pro CD och kör SIMS 3 utan problem,
förutom att man kan steka ägg på dem...

1
Bevaka tråden