Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hand-apartheid...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 19:34

Börjar tröttna på tillverkare av möss som daltar med högerhänta. Varför kan inte logitech gå i fronten och göra en schysst ergonomiskt mus med VÄNSTER fattning också?

Får klaga hos råd & rön, &%€#...

  • Medlem
  • 2003-07-23 19:49

Jag är högerhänt, men har aldrig gillat mössen som är gjorda just för höger hand, tycker de är obekväma. Lustigt nog nämner du Logitech, som är min absoluta favorit när det gäller "unisex-möss" (vet inte vad det kallas, men jag menar sådanna som är för både höger och vänsterhänta). Därmed inte sagt att du inte får vara arg över att det inte finns möss gjorda för vänster hand, bara att det finns bra alternativ

Jag har en Logitech wheel mouse optical, och nästa mus jag köper blir denna:

Och när jag klantade mig och bröt båtbenet så var jag mycket glad över att min logitech-mus passade vänster hand lika fint. Samt att jag växlar hand lite då och då för att avlasta armen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 08:21

Vill bara säga att som förespråkare av enknappsmusar av den typ Apple tillverkar har jag full förståelse för ditt problem!

Kasta gärna ett öga på debatten!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-25 12:59

Apples pro mouse är ju perfekt. Faktiskt är den smidigare att använda på vänster sida med iBook:en eftersom kontakterna sitter till vänster också. Det är skönt att kunna växla för att avlasta.

En annan skön grej med pro mouse är att man klickar ju genom att vicka hela musen frammåt, vilket innebär att man inte behöver klicka med fingret utan det går att vila handen och klicka med alla fingrarna tillsammans. Mycket bra. Man kunde haft högerklick genom att vicka den bakåt kunde man tycka (eller vicka sidled höger alt vänster)

  • Oregistrerad
  • 2003-07-25 17:28

jag råkar tyvärr vara sån som gillar många knappar på musen. Jag har en sån mx300 (se ovan) och den är faktiskt jäkligt bra. Dessutom matchar den ju tibooken...

Har rullhjulsknappen inställd som en tangent-tryckning vilket i kombination med maxmenus tar fram en egen liten program meny med sånt jag startar ofta, precis där pekaren råkar befinna sig. Sen på "switcha program" knappen så har jag så att om man klickar på en länk med den i safari så öppnas länken i en ny tab.

Ruskigt smidigt, men största skälet är ändå rullhjulet. Fattar för mitt liv inte hur man kan leva med en mus som saknar dylikt.

1
Bevaka tråden