Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt batteri Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-16 01:03

Min sambos batteri i hennes macbook la helt plötsligt av, den är inköpt i feb 2008. Det finns ingen förlängd garanti.
Jag provade hennes batteri i min macbook men det funkade inte i den heller.

Under batteriinformation står det att cykelantalet är 262 st. och under skick står det kontrollera batteri.

Hur lång garanti är det på batteri? är det bara 1 år? Ngn som vet vad apple gör i såna här situationer?

Det är en vit macbook med 13 tums skärm.

Senast redigerat 2009-07-16 07:48
  • Oregistrerad
  • 2009-07-16 13:53

Ring Apple, det borde kunna gå att få bytt när det inte ens är två år gammalt (även om den officiella garantin bara är 1 år).

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-07-27 13:55

Gäller detta även batterier som har svällt upp. Min Macbook köptes på Apple store julen 2006. Det låter lite gammalt. Kan det gå tror ni?

Ursprungligen av onnyt:

Gäller detta även batterier som har svällt upp. Min Macbook köptes på Apple store julen 2006. Det låter lite gammalt. Kan det gå tror ni?

Batterier ska inte svälla upp även om de är slut, alltså gäller 3 års "garanti" (är min uppfattning).

Batterier är en förbrukningsvara så om det har hållit för 262 cykler tycker inte jag att det låter särskilt märkligt eller oväntat att det har tagit slut. Ett batteri som används ofta brukar hålla i omkring 18 månader innan det är dags att byta.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-07-27 14:27

Då testar jag att ringa Supporten.

Svar: Nej sa Apple. Datorn är för gammal och batterier är förbrukningsvara. Jag försökte i alla fall:)

Senast redigerat 2009-07-27 14:47
1
Bevaka tråden