Uppgradera?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tror ni det är värt att uppgradera från en vit macbook 2.1 ghz Apple MacBook "Core 2 Duo" 2.1 13" (White-08) Specs (Early 2008 - MB402LL/A*) @ EveryMac.com till en 13 mpb 2.26 ghz?
Vet att det inte är så stor skillnad men skulle vilja köpa en ny dator för en gångs skull (hänger för mycket på blocket) så att man har garanti. Dessutom gillar jag designen och att den känns så stadig och välbyggd, gillar också multitouch styrplattan, skärmen osv.
Bör tilläggas att jag har 2 gb ram i min macbook, kanske bara räcker med att uppgradera till 4 gb?

Kommer jag märka någon skillnad på prestandan? Vad tror ni?

Oavsett upgrade eller nyköp - maxa ram-minnet till 4 GB! Det är den första och viktigaste parametern för prestandan på dessa maskiner. Visst blir en ny MBP 13/2.26 lite piggare än MB 2,16/13 men den största skillnaden som du kommer att ha mest glädje av är SKÄRMEN!! Det är skillnad som natt och dag. Om du tillbringar mycket tid framför datorn är ett byte rekomendabelt av rent ergonomiska skäl, det är SÅÅÅ mycket vilsammare och behagligare att läsa/se på den nya skärmen. Att unibody väger 400gr mindre är ju en bonus...:D

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-07-19 00:30

Du bör fråga dig själv om du BEHÖVER en ny dator. Allt handlar ju om vad du behöver och hur fet plånbok du har. Är datorn bara lite småseg räcker det att kasta i nya minnen. Men om du däremot känner att du absolut behöver ny processor, flashig styrplatta och lite bättre skärm så kanske det är värt att kränga av den gamla och köpa ny, Ingen kan säga om det är rätt eller fel att köpa ny egentligen. Det känner du bara själv

Tack för svaren, jag tror jag väntar lite då jag känner att jag inte riktigt behöver datorn.

1
Bevaka tråden