Dela en superdrive i nätverket?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-07-15 09:56

Jag har sökt men inte hittat någon info: Jag har en Mac MIni vars superdrive jag gärna vill skall kunna användas på alla datorer i nätverket (då flera av dessa har hårddiskar där det tidigare satt superdrives). Har för mig att möjligheten dök upp med MacBook Air, men att det var begränsat till den modellen... Ser dock en symbol i menyn jag tidigare inte sett - en "utmatningsknapp" samt skuggat "Superdrive F12"...

Nog borde möjligheten finnas att dela en superdrive med andra datorer i nätverket?

• Medlem
  • 2009-07-15 11:29

Om det är fler macar i nätverket som kör 10.5 så kan du dela ut din Superdrive. Gå till: Systeminställningar -> Delning -> DVD-/CD-Delning. Här kan du ställa in så att de andra maskinerna får tillgång till din Superdrive.
Hoppas jag iaf. Har inte testat själv. Så jag är inte 100% säker.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-07-16 09:52
Ursprungligen av Dalle:

Om det är fler macar i nätverket som kör 10.5 så kan du dela ut din Superdrive. Gå till: Systeminställningar -> Delning -> DVD-/CD-Delning. Här kan du ställa in så att de andra maskinerna får tillgång till din Superdrive.
Hoppas jag iaf. Har inte testat själv. Så jag är inte 100% säker.

Upptäckte just den inställningen på egen hand. Men hur ser jag superdriven från andra maskiner? Den syns inte i det vanliga nätverket (vänstersidan i ett fönster) ens om man går in på datorn som delar ut den...

1
Bevaka tråden