Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera "Backups.backupdb" tillbaka till Time Machine HD?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-14 18:16

Sitter här och blir mer och mer irriterad.

Jag har haft en massiv hårddiskkrasch och försöker nu att rädda det som räddas kan. Sedan kraschen av 3 Lacie diskar har jag investerat i en Drobo (som bara används för backup). Den kör jag med TM. Dessutom har jag en Freecom ruggad 500GB firewire HD som jag lagt mitt räddade material på.

Det räddade materialet (.....inklusive min dåvarande backup HD om 1TB) innehåller även mina gamla TM-filer (Backups.backupdb) och nu skulle jag vilja fösa in dom i Drobon för att kunna utvärdera innehållet och se om dom innehåller det jag letar efter-MEN det går inte att kopiera över dom. Kan man göra på något annat sätt?

Jag har även tittat på att ändra så att min freecom 500GB (där filerna ligger) skulle kunna agera TM tillfälligt, men det möts av TM med frågan om jag vill formatera den HDn och det vill jag förstås inte. Hoppas att någon kan hjälpa mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-14 21:12
Ursprungligen av KingChaos:

Sitter här och blir mer och mer irriterad.

Jag har haft en massiv hårddiskkrasch och försöker nu att rädda det som räddas kan. Sedan kraschen av 3 Lacie diskar har jag investerat i en Drobo (som bara används för backup). Den kör jag med TM. Dessutom har jag en Freecom ruggad 500GB firewire HD som jag lagt mitt räddade material på.

Det räddade materialet (.....inklusive min dåvarande backup HD om 1TB) innehåller även mina gamla TM-filer (Backups.backupdb) och nu skulle jag vilja fösa in dom i Drobon för att kunna utvärdera innehållet och se om dom innehåller det jag letar efter-MEN det går inte att kopiera över dom. Kan man göra på något annat sätt?

Jag har även tittat på att ändra så att min freecom 500GB (där filerna ligger) skulle kunna agera TM tillfälligt, men det möts av TM med frågan om jag vill formatera den HDn och det vill jag förstås inte. Hoppas att någon kan hjälpa mig.

Det enda sättet att kopiera en TM-volym är att göra en block-copy med Skivverktyg. Det betyder att du måste börja med denna kopiering. Ingenting av det som tidigare fanns på målvolymen blir kvar. Det skrivs över. Den blockvisa koperingen tar hänsyn till alla extra hårda länkar som inte de andra programmen tar hänsyn till.

Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-16 23:48

Ok,

Tack för hjälpen Bengt. Jag kommer även att skicka iväg den kraschade disken till ett "räddningslab" för att försöka rädda orginalfilerna.

1
Bevaka tråden