Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radbrytning innan tabell

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-07-13 16:22

Jag skulle vilja slippa den radbrytning som Word automatiskt gör när jag skapar en tabell i ett dokument. Jag försöker skapa ett dokument som svarar på fältkoder, där jag skulle vilja att en fortsättning på den övre tabellen framträder då det finns text i en ruta och som ska presenteras i word-dokumentet (i tabell). Se bifogad bild för förtydligande.

Kan jag, och i så fall hur, bli av med den rödmarkerade radbrytningen som word ger mig när jag infogar en ny tabell? Om inte, finns det någon annan schyst lösning på detta?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-13 17:37

Bara för att klargöra, det som du ramat in är inte en radbrytning utan ett stycketecken.

Du har inte en tabell, du har två och ditt förargliga stycketecken står i det stycke som separerar tabellerna åt.
Det enda jag skulle kunna tänka mig för att bli av med det är att dölja det. Markera hela stycket och lägg på teckenformat Dold (borde bli en liten tunn prickad linje under stycket). Du kommer fortfarande att se stycket om du har Visa redigeringstecken eller Visa fältkoder aktivt men inte annars.

1
Bevaka tråden