Imac tuggar. Badbollen är det enda som lever

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranås
  • 2009-07-12 19:18

Hej.
Gjorde ett misstag för 1 vecka sedan. Skulle installera om 10.4 på min iMac Globe. Dock så installerade jag 10.2 istället. Vart rätt häpen när insåg detta och Firefox, Spotify, Dreamweaver, osv vägrade fungerade. Fick tag i 4st skivor av min kompis. Nu så har jag matat in de. Trycker ner alt vid uppstart och jag kan välja att starta från Disc 1. Gött tänker jag i ca: 1 min. Det blir som att datorn ska starta upp. Musen befinner sig i vänstra hörnet och blir sedan badboll. Jag tänkte att jag kan duscha under tiden och se vad som händer. Nu 1,5h senare så tuggar den fortfarande. Jag har testat att starta om en gång och det händer samma sak.
Någon som har en idé?

Mvh, Anton

• Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 12:55

Är det 4st Retail-skivor av Tiger du har fått tag på? Tänkte så du inte har lånat hans/hennes modellspecifika tiger-skivor som endast fungerar på modellen som står på skivan, dessa skivor är tryckta med grått.
Dessutom är ju inte Mac OS 10.4 Tiger Universal, dvs. att det finns en utgåva för PPC och en Utgåva för Intel. Och det är endast PPC-utgåvan som finns som retail-skivor tror jag?

Retail-skivorna är svarta har jag för mig, och säljs i kartong i butikerna. Dessa skivor fungerar på alla Mac'ar som uppfyller systemkraven för en aktuella versionen.

1
Bevaka tråden