Död MacBook Pro 13"...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-12 05:33

Jahapp, så var det slut på det roliga. Hade datorn ansluten till en TV och körde Plex, bytar sen till PS3n ett par timmar och när man kommer tillbaka har Plex kraschat. Ett försök att tvångsavsluta Plex leder till att hela datorn kraschar och därefter vägrar starta (startljud, följt av grå skärm i 2-3 minuter, därefter blinkande mapp med frågetecken).

Verkar som en död hårddisk så jag testar att starta via installations DVDn så att jag kan köra Disk Utility men datorn vill inte starta via den heller. DVDn spinner upp och varvar ner igen ett par gånger, därefter blir det den blinkande mapen igen. Ytterligare ett test är att boota från en extern hårddisk, men det ger samma resultat. För övrigt låter den interna hårddisken normal när datorn startar, den varvar upp och knastrar lite glatt men sen händer inget mer.

Några idéer innan jag lämnar in datorn till Apple?

Det låter som ett typiskt fall av en trasig hårddisk, och lika väl ett typiskt fall av garantiärende. Höll du inne C när du startade datorn för att låta den starta från DVD? Det är inte säkert att den startar från den bara för att den ligger i läsaren.

1
Bevaka tråden