Extremt magert grafikkortutbud!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Yo,

Jag bara undrar och undrar och undrar...

Om man skall köpa nytt grafikkort till sin PowerMac...så finns det bara följande att välja mellan (ink.moms):

ATI Radeon 7000 PCI 32MB Radeon 7000 PCI 1561kr
ATI Radeon 8500 AGP 64MB Radeon 8500 AGP 2494kr
ATI Radeon 9000 Pro AGP 64MB Radeon 9000 AGP 2244kr
Nvidia GeForce 4MX (AGP) 32MB GeForce 4MX AGP 1744kr
Nvidia GeForce4 Titanium AGP 128MB GeForce4 Ti AGP 4119kr

Alltså, va!? Det bästa kortet är ett urgammalt GeForce4 titanium!?!? och det kostar ÖVER 4000 kronor och kan handlas för 1500 till PC (om inte mindre)!!! Vi har snackat om det ofta tidigare - men - vad händer? Jag skulle vilja ha ett ATI 9800 el. snabbare och 256 MB VRAM...

otroligt tröttsamt! sitter på ett radeon 9000 Pro med halvmedioker prestanda och mitt enda alternativ är GF4 Titanium...för tokmycket pengar

• Medlem
  • International user
  • 2003-07-23 08:53

Håller med fullständigt! Skrev en fråga till Macoteket:
http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=26564
Hoppas mannen kommer tillbaka från semestern snart så kanske vi får lite klarhet i priserna åtminstonde. Utbudet är det nog värre med.

• Medlem
  • 2003-07-23 09:10

???

Grafikkorten är ju industristandars AGP.

Händiga användare flashar redan om sina PC-grafikkort och använder dem i sina Apple-maskiner.

Detta borde någon driftig person/företag ordna på lite störe skala så att det blir lite högre tillförlitlighet på sakerna.

Enda skillnaden är alltså BIOSet på grafikkortet. Dessutom kan man ju köpa ATI 9600 och 9800 till nya G5, vilket borde betyda att drivrutiner finns i OSet.

/hpe

Jaha - någon som vet om man kan flasha dessa senaste grafikkort!?

Citat:

Skrevs ursprungligen av hpe
???

Grafikkorten är ju industristandars AGP.

Händiga användare flashar redan om sina PC-grafikkort och använder dem i sina Apple-maskiner.

Detta borde någon driftig person/företag ordna på lite störe skala så att det blir lite högre tillförlitlighet på sakerna.

Enda skillnaden är alltså BIOSet på grafikkortet. Dessutom kan man ju köpa ATI 9600 och 9800 till nya G5, vilket borde betyda att drivrutiner finns i OSet.

/hpe

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
Jag skulle vilja ha ett ATI 9800 el. snabbare och 256 MB VRAM...

9800 är redan släppt för mac i USA. Se här http://www.ati.com/products/radeon9800/radeon9800prome/index.html
Priset är dessutom samma för mac- och pc-versionen. 399 dollar.
Xlr8yourmac ligger i framkant som alltid. http://bbs.xlr8yourmac.com/ubb/Forum24/HTML/000506.html

Mumma - Radeon 9800 med 128 MB VRAM för 399 USD...

Det skall väl inte vara omöjligt att få tag på ett sådant...och samma pris som för PC

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
Det skall väl inte vara omöjligt att få tag på ett sådant...

Jag har redan lagt in en fråga i Macotekets forumavdelning, men inget svar ännu. De är väl på semester. Får se vilken återförsäljare som hinner först.

ja - och jag tänker inte betala mer än 4000 ex. moms!

1
Bevaka tråden