Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla adresser vid FTP-publicering i iWeb

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har följande problem i iweb som kanske är en simpelt att lösa, men jag får inte det att fungera.

Nåväl här är problemet.

Jag får alltid dubbla adresser när jag publicerar.
Alltså tex www.jordgubbar.se/www.jordgubbar.se/hem.html
Jag har gjort precis så som Apple visar i sin demofilm på hemsidan.
Alltså döpt webbplatsnamnet till min domänadress - som i exemplet ovan.

Om ni förstår frågan - vad gör jag för fel?

Om min rubrik kan ändras till något mer passande så varsågod moderatorer.

Någon måste veta hur man får till detta problem.

Är det något jag måste göra på one.com för att det ska fungera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-07 16:30

Jag antar att www.jordgubbar.se som sedan pekar till www.jordgubbar.se/SITE/hem.html är lika illa (ersätt SITE med valfri text) ?

Om det skulle passa bättre finns det beskrivet här http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2052192

Tack men Lite synd att det inte går att fixa bättre.

Domännamnet dyker upp två gånger

Hej kamrater,

har varit inne och kollat på iWeb forumet (Apple) men tänkte höra med er här också.
När jag lägger upp min sida så får den namnet "www.sidansnamn.se/sidansnamn.se/Hem.html".
Jag har hittat en video där de säger att man ska använda sig av iWeb SEO Tool för att lägga upp på ftp och då slipper man detta bekymret. Dock har detta inte fungerat för mig (och många andra) så jag undrar om det är någon här som vet ett annat sätt man kan lösa detta på.

Jag har sett att "Tombers" hemsida "tbfoto.se" funkar bra och slipper upprepningen i domännamnet.

Så klart inte världens viktigaste grej, men hade varit skönt om man hade kunnat lösa det.

(Oerhört) tacksam för hjälp!

Inlägg #6 har flyttats hit från en annan tråd. Känns onödigt att ha två trådar med exakt samma frågeställning.

Tyvärr innehåller den här tråden inget svar på frågan, men det kommer kanske nu när frågan väcks igen...

/Mod

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-02-13 01:45

Jag har testat iWeb helt nyligen för första gången och har samma problem. Använder också one.com. Själv har jag testat att i alla fall skriva något annat än adressen under webbplatsnamn och det går bra. Så här skulle man t ex kunna göra om man hade en webbplats som hette pest.se

http://pest.se/kolera/Valkommen.html

Det ser i alla fall inte lika tråkigt ut...

1
Bevaka tråden