Prisspaning - Macbook pro 13" för 11490:-

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-06 20:43

Hej, var på Mediamarkt i Jönköping och såg att de har instegsmodellen av Macbook Pro 13" för 11490kr.

De har datorer i lager och jag kunde inte motstå så numera äger man en sprillans MPB

Samma pris på Elgiganten i Jönköping såg jag idag.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-06 22:52

Jag antar att ni menar denna:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000En01l2LG?ProductID=TFTD4QFHZNAAAAEd2xV.6x8c&CatalogCategoryID=QBrD4QFHb4IAAAEgsb5YUqjM

Vill bara upplysa er om att den är utrustad med 2.0GHz CPU. Jämfört då med den 2.26GHz som säljs på Applestore. 10% prestandaökning = 8.6% prispåslag. Dealen med 2GHz modellen är i linje med vad den bör kosta. Alltså inget wow-pris. Det verkar dock som giganten säljer helt andra modeller än applestore.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-06 22:55
Ursprungligen av Jeppe_E:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000En01l2LG?ProductID=TFTD4QFHZNAAAAEd2xV.6x8c&CatalogCategoryID=QBrD4QFHb4IAAAEgsb5YUqjM

Vill bara upplysa er om att den är utrustad med 2.0GHz CPU. Jämfört då med den 2.26GHz som säljs på Applestore. 10% prestandaökning = 19% prispåslag. Dealen med 2GHz modellen är bra. Det verkar som giganten säljer helt andra modeller än applestore.

Kan inte svara på vilken modell som de har på Elgiganten men jag har 2.26Ghz modellen köpt på MM idag för 11490:-

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-06 22:59
Ursprungligen av sherpan:

Kan inte svara på vilken modell som de har på Elgiganten men jag har 2.26Ghz modellen köpt på MM idag för 11490:-

Antingen har giganten fel i sina specar, eller så har de en annan modell.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Elgiganten - MacBook 466SA

Vill bara upplysa er om att den är utrustad med 2.0GHz CPU. Jämfört då med den 2.26GHz som säljs på Applestore. 10% prestandaökning = 8.6% prispåslag. Dealen med 2GHz modellen är i linje med vad den bör kosta. Alltså inget wow-pris. Det verkar dock som giganten säljer helt andra modeller än applestore.

Nej, det var iallafall en Macbook Pro 13" som stod uppställd på Elgiganten, kollade tillochmed att SD kortplats och FW fanns som det skulle - 11490 som sagt...

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-06 22:53

Bra för oss konsumenter med lite priskrig, vi är ju inte direkt bortskämda med att det förs priskrig med Apple produkter.

Är inte detta bara den gamla macbooken som de säljer ut från eget lager? Mediamarkt i Skövde har bara den gamla macbooken och inte nya macbook pro. I alla fall inte förra veckan.

update: De var en bra deal sherpan. får kolla i veckan själv.

1
Bevaka tråden