Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande skärmflimmer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-06 18:19

Hej! För tre veckor sedan så köpte jag en MacBook Pro 15" "unibody" alltså den som kom den 14 oktober förra året. När denna nya modell uppgraderades nu i juni så passade jag på att köpa ett av de sista exemplaren av den utgående varianten.

Nu har jag upptäckt ett irriterande problem. Det är nämligen så att när jag skrollar upp och ner i dokument och på webbsidor så flimmrar bilden irriterande. Det är både text, grafik och bilder som flimmrar, men när jag tittar på film/webbtv upplever jag inga problem. När jag var hos MH Store i dag ock tittade på en av de nya modellerna (de som kom i juni) så kunde jag inte upptäcka något flimmer då jag skrollade upp och ner på deras datorer.

Nu undrar jag i fall detta flimmer är normalt för min modell av dator eller kan det vara nåt fel på skärmen? Har provat att ändra i inställningarna (ändrat ljusstyrka, ändrat från det långsamma grafikkortet till det snabba, samt provat olika skärmupplösningar) men inget har hjälpt. Kan det vara så att den nya modellen har en ny och bättre skärm (mer minne etc), och att jag i så fall får dras med problemet tills jag har råd att köpa ny dator om några år?:( Jag har ingen tidigare erfarenhet av bärbara datorer så jag kan inte bedömma i fall detta fenomen är normalt eller ej. Vore trevligt med synpunkter innan jag reklamerar datorn.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-07-06 19:35

Om det hade varit en Windows maskin hade jag gissat på drivrutinsfel. Det kan dock vara fel i systemet som kanske en ominstallation skulle lösa.

1
Bevaka tråden