iPhone 2G skärm svarar inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

på min iPhone 2G så fungerara inte skärmen, allt syns och så, ser till och med när det är folk som ringer men jga kan inte använda tutch skärmen efter som den inte svarar på beröring.

Vad göra?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-07-09 19:07

Fenomenet benämns "dead stripe" vilket innebär att rader i matrisen för den tryckkänsliga kapacitansbaserade skärmen är ur funktion. Min iPhone 2G har samma fel. Det finns inget man kan göra om man har testat hårdvaru reset (OnOFF+Home) knappen tills omstart. Felet kvarstår men man kan ändra iPhonens tolkning av var fingret trycker. Genom en funktion som kan läggas till genom jailbreak och lite ändringar i General.plist vilket är inställningspanelen.

Normalt trycker iPhonen 13 pixlar över den generella centrumpunkten för indata från touchscreenen. Detta kan man ändra till ex, minus 28 som på min telefon. Det gör att trycker för att dra unlock slidern så behöver jag dra ovanför.

Googla efter mer information om hur man gör. Behöver du en modifierad General.plist för OS3.0 så skicka ett PM.

Jag har samma problem. Tror inte på teorin om tryckkänsligheten då det visst går att använda slide to unlock om man snabbt trycker på powerknappen två gånger. Problemet då är att man då tryckt upptaget om det ringer, men mannkankomma inbi luren på så sätt.
Ett annat sätt som jag på något sätt kommit på är att starta kameran innan jag stänger ned luren. Då ligger visst det programmet igång vilket gör att det går att svara utan problem. Nu har det blivit en vana att alltid starta kameran så jag tänker inte ens på det.
När jag igår uppdaterade till 3.0 fungerar inte det knepet längre vilket är jäkligt surt.
Jag skulle vilja ha ett program vilket gör att man kan svara i telefonen med homeknappen, men det verkar inte finnas.
Nu får jag springa runt med headset vilket alltid funkar då det finns en knapp.

1
Bevaka tråden