Snow Leopard Up-to-date problem

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 17:53

Jag köpte en MBP 13" nu i juni och försöker anmäla mig till Snow Leopard Up-to-date programmet. Jag fyller i inköpsdatum, serienummer och övriga detaljer och jag får feedback att jag har ett berättigande system. När jag klickar på "Fortsätt" så tas jag till Apple Store, men där är kundvagnen tom. Enligt webbsidan ska mjukvaran läggas till min kundvagn, men det fungerar inte.

Är det någon som haft framgång med sin beställning?

det finns väl inte tillgängligt än?
släpps väl inte förrän i höst?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 19:56

Snow leopard släpps i september.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 23:50

Jag tror att det är som dom ovan säger: du måste vänta tills det är släppt för att kunna beställa det.

Flyttade tråden från "Operativsystem - Mac OS X" till "Köpa & äga - AppleStore".

/Mod

Ja, du får nog vänta lite innan du kan göra beställningen. De har inte ens sagt något exakt datum ännu - de har bara sagt september.

Men å andra sidan... Om nu up-to-date-prorgammet är startat, och länkarna till AppleStore finns där, så borde man ju kunna göra en bokning/förbeställning ändå, även om leveransen inte sker förrän i september.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-03 11:21

Är medveten om att Snow Leopard inte kommer förrän i september. Webbsidan ger dock intrycket att det ska gå att göra en beställning redan nu för leverans efter lansering.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-03 14:45

Jag är helt säker på att jag läste ett inlägg med en person som frågat om råd och sedan köpt en MBP13". Personen hade då kunnat säga till redan vid beställning att Apple skulle skicka 10.6 vid lanseringen för $9,95. Men hur jag än letar så hittar jag det inte.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-11 02:10

Apple - Mac OS X - Uppdatera din nya Mac med Mac OS X Snow Leopard
https://input.media.euro.apple.com/se/uptodate/macosx/

Länken har funnits där sedan flera veckor tillbaka. Konstigt att de inte lagt ut up-to-date programmet för alla som har Leopard utan enbart för dem som köpt en mac från 6 juni.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-11 10:04
Ursprungligen av ztrafe:

Konstigt att de inte lagt ut up-to-date programmet för alla som har Leopard utan enbart för dem som köpt en mac från 6 juni.

Så brukar apple göra inför de stora släppen. Priset för operativsystemet är inbakat i datorns pris. Vill du uppgradera en äldre dator får du betala fullpris. Men de vill inte att man ska avvakta att köpa ny dator när de väl närmar sig lanseringsdatum för det nya, därför får de som köper dator efter 8 juni köpa 10.6 för i stort sett fraktkostnaden.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-23 10:24

För mig har det inte varit några problem, gick som smort!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-23 20:24

Åh, jag vill också ha.. Tur att jag har 10.5 så jag får 10.6 nästan lika billigt när det släpps.

samma här fungerade utmärkt när jag beställde, det står leveranstid beräknas till september, men köpet är gjort etc.

/oca

• Medlem
  • City
  • 2009-08-02 15:01

Hittade precis denna tråden och vad glad man blir. Visade sig att jag också var berättigad en uppgradering och min beställning gick också bra utan problem, bytte dessutom adress och betalkort.
Lade också till budbilsalternativet så man får tracking på paketet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-05 01:00

Det fungerar fortfarande inte att beställa. Det står att jag har ett berättigande system, men när jag klickar på Fortsätt och kommer till Apple Store så är kundvagnen tom. Blir väl till att ringa Apple Store gissar jag. Någon annan som har problem?

Ursprungligen av vanilj:

Någon annan som har problem?

Jag gjorde en beställning av Snow Leopard i slutet av förra veckan, och det var inga problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-05 12:37

Verkar vara i alla fall en till som har samma problem.

Apple - Support - Discussions - Snow Leopard pre-order offer ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-05 13:09

Hittade en inte helt uppenbar lösning till problemet. Då jag köpt datorn via Apple Store Education på webben så följde jag givetvis länken som man anvisades till då man köpt datorn online. Detta ledde dock till en tom kundvagn
Nu klickade jag istället på länken som hörde till alternativet att man köpt datorn via en Apple-Auktoriserad återförsäljare. Jag fyllde i ett likadant formulär som på den tidigare länken och togs sedan till Apple Store och vips så låg Snow Leopard i kundvagnen.

Kanske innebär att man ser Apple Store och Apple Store Education som två olika butiker.

Anyway - nu är beställningen lagd och denna tråden kanske kan hjälpa den som råkar ut för samma problem.

1
Bevaka tråden