Vilka högtalare till iMac G4?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 09:05

Nu har jag tröttnat på det högst mediokra ljudet i de medföljande högtalarna (bollarna) och tänkte köpa något bättre.
Jag har primärt två krav:

1. Det ska vara bra ljud.
2. De ska vara snygga.

Har tittat lite på olika Harman-högtalare men är lite villrådig till vilka jag ska välja.
Är det någon här som har någon erfarenhet av någon av nedanstående produkter?

SoundSticks

Invader

Creature

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 10:56

Ingen som äger någon av dessa högtalare?

Här hemma har vi både SoundSticks och ett par JBL Creature.
Soundsticks spelar bättre än Creature, men jag tycker ändå att Creature är värda pengarna, kostar ju nästan bara hälften mot SoundSticks.
En smaksak och en prisfråga. Båda är väldans bra.
En fördel med SoundSticks är USB-anslutningen, d v s en sladd mindre och en stor fördel om man har en USB-hub.

Nu kommer säkert någon som föreslår något annat.

En billig lösning är att köpa till en iSub och behålla bollarna. Det blir ett stort lyft, jag har en sån lösning på en PowerMac på jobbet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Är det någon här som har någon erfarenhet av någon av nedanstående produkter?

Jag har SoundSticks både hemma och på jobbet. Det som kan nämnas är att ljudet från högtalarna är mycket riktat. De måste m a o stå rätt vinklade för att få bästa stereoljud.

SoundSticksen på jobbet har inte varit helt perfekta då de gärna titt som tätt utan anledning slutar fungera. Ibland hjälper det att dra lite i reglagen i ljudinställningarna, andra gånger så måste man plugga ur dem/logga in på nytt/starta om. Det verkar inte som att det finns någon snabb universallösning Starta om har alltid funkat, men det är skönt att slippa...

Tilläggas bör är att dessa problem inte är alls lika vanliga på min hemdator, men kan hända enstaka gånger där också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-28 13:09

Efter att ha läst era åsikter här har jag beslutat mig för att köpa till en iSub helt enkelt.
Onödigt att inte dra nytta av de Pro Speakers som följer med.
Men när jag tänkte gå in på Apple Store och beställde märkte jag att iSub inte längre fanns med i sortimentet. Någon som vet något om detta?

1
Bevaka tråden